Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58083

Rekomendacje

Zadania 25.05. - 29.05. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „ Święto rodziców” od 25.05- 29.05. 2020


PONIEDZIAŁEK 25.05.2020r.

1. Oglądanie przyniesionych przez dzieci zdjęć rodziców z ich dzieciństwa.

Zdjęcia rodziców dzieci z ich dzieciństwa. Porównywanie zdjęć z wyglądem dzieci danych rodziców.

2. Nauka piosenki „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

3. Zabawa orientacyjno-porządkowa Wysoko – nisko.

Tamburyn – jeśli jest możliwość.

Dzieci biegają po pokoju przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze, na hasło Wysoko! stają na palcach, wyciągają w górę ręce i klaszczą nad głową; hasło Nisko! jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

4. Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.

Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.

5. Układanie zdrobnień do słów:

mama, tata.

np.

mama – mamusia, mamuśka, mamunia…

tata – tatuś, tatusiek, tatunio…

6. Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego Nie jesteś sam.

Mama biega po pokojach ze ścierką,

z odkurzaczem, z froterką.

Tata biega po pokojach z fajką,

z książką z pomysłami.

A ja siedzę szczęśliwa

w pokoju, gdzie lalka Rozalka,

zeszyty do pierwszej klasy,

atlasy…

Gdy w domu- tatuś i mama

Nie jestem sama.

• Rozmowa na temat wiersza:

Rodzic pyta: − Co robi mama? − Co robi tata? − Gdzie jest dziewczynka? − Dlaczego jest szczęśliwa? • Wypowiadanie fragmentami

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)
  2. Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).
  3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.
  4. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo
  5. Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.

 

WTOREK 26.05.2020r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 46.

Czytanie zdań z Rodzicem lub samodzielnie.

Rysowanie swojej mamy i swojego taty.

Nazywanie kwiatów.

2. Gimnastyka z mamą:

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

3. Karta pracy, cz. 4, s. 47.

Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa.

Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.

4. „Laurka dla mamy i taty” – praca plastyczna

Wyprawka, karta 24, klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w jasnym kolorze formatu A4, naklejki.

• Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.

• Wycinanie z karty gotowych elementów.

• Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie.

• Odczytuje z Rodzicem. lub samodzielnie napis: Kwiaty dla Mamy i Taty. Przykleja go na pierwszej stronie laurki.

5. Zabawa „Lustro”.

Dzieci dobierają się parami z rodzicem lub z rodzeństwem. Stają naprzeciwko siebie. Jedno dziecko wykonuje dowolne ruchy, drugie je naśladuje. Po chwili następuje zmiana ról.

6. Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?

Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby. Np.: dziecko mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Następnie dzieci syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).


ŚRODA 27.05.2020r.

Język angielski

"Dzień mamy" "Happy Mother's day" link: https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

Mother's Day- Dzień mamy. Happy Mother's Day-szczęśliwego dnia mamy Here's a gift I'll give to you on this Mothers Day - to mały prazent jaki mogę Tobie dać na dzień mamy.

I'll clean my room-posprzątam pokój I'll make my bed-pościele łóżko, I'll put my toys away-poodkładam zabawki

I'll be good just for you on this mother's day-,i będe grzeczny i dobry dla Ciebie w ten dzień matki.

oraz "Months of the year" "Miesiące" link: https://www.youtube.com/watch?v=W7MLULT2wxQ

1. Karta pracy, cz. 4, s. 48.

Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za Rodzicem.

Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka.

Naklejanie brakujących serduszek.

Rysowanie po śladach dużych serduszek.

Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek

2. Zabawy muzyczno - ruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=jENEuU0SEsU

3. Nauka rymowanki dla mamy i jej wersji dla taty.

Dziecko powtarza tekst rymowanki fragmentami za Rodzicem:

Mamo, mamo– co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Mamo, mamo – kocham Cię!

Tato, tato – co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Tato, tato – kocham Cię!

4. Rozmowa na temat – Jak dzieci pomagają rodzicom?

− Czy pomagacie rodzicom w domu?

- W czym?

– Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?

5. Karta pracy, cz. 4, s. 49.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.

6. Zabawa Halo? Mamusia?

Dzieci spacerują po sali. Gdy Rodzic krzyknie:

Jeden!, zatrzymują się, podnoszą rękę do ucha i głośno mówią do słuchawki: Halo? Mamusia? Gdy usłyszą

Dwa!, mówią: Dzień dobry pani! z równoczesnym wyciagnięciem ręki jak do przywitania.

Na Trzy! mówią Ojojoj! i trzymają się za głowę.


CZWARTEK 28.05.2020r.

Język angielski

"The Toy song " "Piosenka z zabawkami" link https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI

what's in the box ?- co jest w pudełku a ball is in the box-piłka jest w pudełku, a doll-lalka, a car-samochód, a robot-robot, yo-yo-jojo

oraz "Playground"- "Plac zabaw" link:
https://www.youtube.com/watch?v=EMQC0GaP3hU

What is the most fun thing to do on the playground? co można fajnego robić na placu zabaw ? This is a playground. To jest plac zabaw. I can slide down very fast. slide. Mogę zjeżdżać na zjeżdżalni. Let’s swing as high as the sky. Swing- Można się huśtać wysoko do nieba. The seesaw moves up and down. seesaw Można się huśtać w górę i w dół. Let's make a sandcastle in the sandbox. sandbox Można zbudować zamek z piasku w piaskownicy. I can see the whole playground from the top of the jungle gym. jungle gym- Mogę zobaczyć cały plac zabaw z drabinek. Let’s hang on the rope ladder like spiders. rope ladder pochodźmy się na drabinkach z liny jak pająki. Let's go across the monkey bars like monkeys. Przejdźmy drabinki jak małpki. Let's go round on the Merry-go-round. merry-go-round-Można pokręcić się na karuzeli. The rocking horse moves back and forth. rocking horse Koń na biegunach buja się do tyłu ido przodu. Let's play together at the playground tomorrow! Pobawmy się na placu zabaw.



1. Karta pracy, cz. 4, s. 50.

Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.

2. „Ja i moja rodzina”- filmik edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=WecjIzN-WME

Wykonaj polecenia.

Spróbuj przedstawić swoją rodzinę.

3. Liczenie słów w wybranych zdaniach.

Rodzic podaje zdania a dziecko liczy w nich słowa i podają ich liczbę.

Np.:

Mama to mój największy skarb. (5)

Niech tata żyje sto lat! (5)

Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8)

Mamo, tato kocham was. (4)

Moja rodzina jest dla mnie najważniejsza. (6)

4. „Serduszko” – zabawa dydaktyczna

Rodzic rysuje na czerwonej kartce kształt serca.

Dziecko wycina je.

Rozmowa na temat słowa: serce.

Rodzic pokazuje dzieciom serduszko wycięte z czerwonego kartonu i pyta:

− Z czym kojarzy się wam ten kształt?

− Czym jest serce?

Informuje dziecko tym, że:

Serce jest mięśniem wielkości pięści. Jego szersza część skierowana jest ku górze, węższa ku dołowi. Dzięki sercu w naszym ciele może krążyć krew.

− Do czego ludziom potrzebne jest serce?

− Czy tylko ludzie mają serca?

5. Ćwiczenia z liczeniem – W PODSKOKACH

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

6. Karta pracy, cz. 4, s. 51.

Odwzorowanie kwiatków dla mamy.

Rysowanie po śladach rysunków róż.


PIĄTEK 29.05.20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 52.

Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.

2. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

3. Odkrywanie litery H, h

https://youtu.be/k4btQ-LguJ0 - zapoznanie z literą h, H

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70-74.

5- latki

Opisywanie, co przedstawia obrazek.

• Określanie pierwszych głosek w słowie hamak i nazwach zdjęć – rysowanie tyle kresek z ilu sylab składa się wyraz.

• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – hamak.

Dzieci dzielą słowo hamak na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Następnie podają nazwy zdjęć (hak, hełm, herbata, wahadło) – rysowanie tyle kresek z ilu głosek składa się wyraz.

• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach.

Dzieci wypowiadają głoskę h:

długo: hhhyyyy…

krótko: h,h,h,h,…

Określają, czy głoska h jest spółgłoską czy samogłoską. H jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

• Skreślenie co drugiej litery – odczytanie hasła z pozostałych liter s.71

• Czytanie wyrazów, liczenie liter i zaznaczenie ich liczby wg wzoru

· Uzupełnianie zdań obrazkami (z naklejek)

· https://youtu.be/-oZH9lWPpdQ –nauka pisania H,h

Pisanie liter h, H po śladach, a potem – samodzielnie s. 73

4. https://youtu.be/InxomdEHL8M - gimnastyka przy muzyce