Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85769

Rekomendacje

Zadania 01.06. - 05.06. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

 

TEMATYKA TYGODNIA „Niby tacy sami, a jednak inni” 01.06- 05.06. 2020


PONIEDZIAŁEK 01.06.20

1. Słuchanie piosenki „Kolorowe dzieci” -Majka Jeżowska– poznanie wyglądu i życia dzieci świata

https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4

2. Karta pracy, cz. 4, s. 58.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez R. imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

3. Zabawa przy piosence „Wszystkie dzieci nasze są” - Majka Jeżowska

https://youtu.be/d_vuxQ-9iVQ

4. Opowiadanie rodzicom o swoich marzeniach związanych z Dniem Dziecka.

5. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci – organizowanie wspólnych zabaw z rodzicami.

6. Zabawy okazji Dnia Dziecka:

· Zabawy i konkursy zręcznościowe

· Konkurs piosenek.

· Rozwiązywanie zagadek przyrodniczych.

· Taniec przy muzyce.

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Leżymy przodem (na brzuchu) uginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę. (7 razy do przodu i 7 do tyłu)
  2. Kręcimy skakanką (na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki), a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy – kręcimy coraz szybciej.
  3. Małe kaczuszki – robimy przysiad, chwytamy się za kostki, nogi są w delikatnym rozkroku – maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę. (dystans to około 10 metrów)
  4. Biegamy w różnych kierunkach w tempie podanym przez nas na dowolnym instrumencie. Na sygnał, czyli np. mocne uderzenie w instrument, zatrzymujemy się i wykonujemy okrężne ruchy ramionami, tzw. skrzydła wiatraka.
  5. Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).

 

WTOREK 02.06.20

1. Słuchanie piosenki Dziwni goście

https://youtu.be/Mq5LVKj8pXQ

I. Przyszła do mnie dziś pani Złość.

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

brzydkie miny stroi. O! O! O!

A za chwilę wszedł wielki Śmiech

i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

i żartuje sobie: he, he, he!

Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,

złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.

E e e emocje, czasem ich wyproście.

Bo i tak powrócą w inny czas,

jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

II. Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,

łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.

Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

Ref.: E e e emocje…

2. Rozmowa na temat piosenki.

R. zadaje dzieciom pytania:

−− O czym jest ta piosenka?

−− Co oznacza słowo: emocje?

−− O jakich emocjach jest mowa w piosence?

−− Jakie emocje nas „odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?

3. Ćwiczenie w czytaniu. Książka (s. 82–83) dla dziecka.

5-latki słuchają tekstu czytanego przez Rodzica

6-latki czytają tekst znajdujący się pod ilustracjami w książce.

4. Wykonanie pracy plastycznej „Dzieci z całego świata” w oparciu o film do piosenki

https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4

5. Zabawa uwrażliwiająca zmysł dotyku – Badamy swoją twarz.

Dziecko za pomocą dotyku bada kształt swojej głowy, wypukłość nosa, uszu i policzków, ułożenie brwi itp.

Rodzic pyta:

− Jaki kształt ma głowa?

− Jakie są wasze włosy? (Proste, kręcone, miękkie…).

− Wymieńcie części twarzy.

− Popatrzcie na mamę.

- Czy mama ma taki sam kolor oczu i włosów jak ty?


ŚRODA 03.06.20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 54.

Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia (swoich imion) i nazwiska (lub z pomocą R.).

2. Utrwalenie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy

3. Gimnastyka „Prawa Lewa”

https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA

4. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.

Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

5. Oglądanie filmu „Duże sprawy w małych głowach”

https://youtu.be/N1sTKBOs78A

6. Wypowiadanie się na temat osób niepełnosprawnych, ich problemów z jakimi muszą się codziennie mierzyć i jak sobie z nimi radzą. Dzieci zastanowią się jak mogą im pomóc.

J. ANGIELSKI :

" I love Mountains" " Uwielbiam góry"  link: https://www.youtube.com/watch?v=NimD3J37y3I

I love the mountains - uwielbiam góry I love the rolling hills- uwielbiam wzgórza/ I love the flowers-uwielbiam kwiaty/ I love the daffodils-uwielbiam żakile/ I love the fireside when the lights are low- uwielbiam byś przy ognisku kiedy zachodzi słońce.. I love the daisies-uwielbiam stokrotki / I love the groundhogs- uwielbiam świstaki/ I love the warm breeze- uwielbiam ciepły wietrzyk I love the melting snow- uwielbiam topiący się śnieg. I love the sunbeams- uwielbiam promienie słoneczne Peering through the trees- przedzierajace się przez drzewa. I love the bunnies- uwielbiam króliczki / I love the butterflies-uwielbiam motyle / I love the elephants- uwielbiam słonie I love the song birds- uwielbiam śpewy ptaków/ I love the white clouds floating through the sky- uwielbiam chmury sunące po niebie. I love the Cattails. I love the lily pads I love the speckled frogs- żabkiI love the baby ducks- małe kaczuszki I love when grasshoppers Play a merry tune- lubię gdy koniki polne graja wesoła melodie.


CZWARTEK 04.06.20r.

Gimnastyka

https://youtu.be/ozI7YcVASgo

1. Wykonanie pracy „Pożegnalny obrazek dla przyjaciela.”

•• Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?

Dzieci podają cechy przyjaciela, np.: dba o nas, jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia nas, czujemy się przy nim bezpiecznie…

•• Bezgłośne wymawianie imion swoich przyjaciół.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 58.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez R. imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

3. Ćwiczenia ruchowe – naśladowanie chodzenia po różnym podłożu i w różnych warunkach.

4. Dzieci naśladują chodzenie, Np.

− po piasku,

− po kamieniach,

− gdy wieje mocny wiatr,

− przez rwący strumyk,

− po głębokim śniegu…

5. Nauka wiersza Krystyny Datkun-Czerniak „Wszystkie dzieci.”

W sercach dzieci Mają prawo do miłości

radość gości – przecież po to są!

– gdy bezpieczne są.

J. ANGIELSKI:

"I want to be like Mummy !" Cce być jak moja mama ! link:  https://www.youtube.com/watch?v=1ypyksuijLs

Look at the many things my mom can do - popatrz jak wiele potrafi mama ! She cares for me and you - ona dba o Ciebie i o mnie. Look at the many things my mom can do I can do it too! Popatrz na wiele rzeczy, które potrafi moja mama ja to też potrafię ! I want to be a Mommy like you - chce być mama jak Ty And do the things that mommies do. Teaching and playing - robić rzeczy które robią mamy. Uczyć i bawić ! And hard stuff too I want to be like you- trudne rzeczy też. chce być taki jak Ty mamusiu !


Piątek 05.06.20r.

1. Rozwijanie percepcji słuchowej „Słowo na …”

Dziecko wymyśla słowa na litery podawane przez rodzica.

2. Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk” Moje uczucia”.

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

• Rozmowa na temat tekstu.

− Co mieszka w sercu?

− Czy zawsze jest nam wesoło?

− Czy zdarza się, że coś was smuci?

− Czy zdarza się, że coś was złości?

3. Bajka o emocjach dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

4. Karta pracy, cz. 4, s. 59.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach. Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.

5. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Moja minka”

Dziecko próbuje mimiką twarzy przedstawić emocję podaną przez rodzica np. złość, radość, zdziwienie, strach….

6. Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dzieci, i tego, co je smuci.

Dla każdego dziecka: kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunek chmurki, a w prawym górnym rogu – słoneczka, kredki. Dalszą część swojego rysunku dzieci planują samodzielnie.


Religia:

Temat: 40. OSTATNIA WIECZERZA – JEZUS POZOSTAWIA

NAM SWOJĄ PAMIĄTKĘ.

Cele katechetyczne:

- Uczeń pamięta, że Pan Jezus przemienił chleb i wino w swoje Ciało i Krew,

- Uczeń potrafi porównać ostatnią wieczerzę z Mszą św.

Gromadzimy różne pamiątki. Są one dla nas czymś cennym, bo przypominają

kochane osoby. Dziś chcę wam powiedzieć o najwspanialszej pamiątce, jaką pozostawił

nam Pan Jezus.

W uroczysty wieczór przed swoją męką Pan Jezus zaprosił swoich uczniów do

stołu. Chciał spożyć z nimi świąteczną kolację, która nosi nazwę ostatniej wieczerzy.

Wybrał dla niej wieczernik – obszerną salę, gdzie zgromadzili się wszyscy, podobnie

jak my teraz. Powiedział im, że jest to szczególna wieczerza. Dotąd nikt nigdy do

takiej wieczerzy z Panem Jezusem nie zasiadał. Dopiero potem ludzie będą zapraszani

do udziału w tej uczcie. Posłuchajmy, co Pan wtedy zrobił.

Filmik Brat Franciszek Co to jest Eucharystia https://youtu.be/DI6Uet4pmzs?t=245 (4:04 do 4:23)

R. podsumowuje:

Gdy Pan Jezus wziął chleb i kielich z winem, zachęcił uczniów: „Bierzcie

i jedzcie, to jest Ciało moje”, „Bierzcie i pijcie, to jest Krew moja”. Wtedy chleb

przestał być zwykłym chlebem, wino przestało być zwykłym winem. W znaku chleba

i wina Pan Jezus pozostawił wszystkim ludziom na ziemi samego siebie. W znaku

chleba i wina uczniowie łączyli się z Panem Jezusem, z Jego męką, śmiercią i z Jego

zmartwychwstaniem.

Jest to najwspanialsza pamiątka Pana Jezusa. Na koniec poprosił swoich uczniów,

żeby na pamiątkę ostatniej wieczerzy czynili to samo co On.

– Kiedy słyszymy słowa „Bierzcie i jedzcie to jest Ciało moje”, „to jest Krew moja?”

Filmik D 3 1 Film o eucharystii https://youtu.be/jI4E91uNSOc (od początku do 0:42)

Podczas Mszy św. kapłan bierze do rąk chleb, który jest okrągłym opłatkiem.

Powtarza nad nim to samo, co Pan Jezus powiedział na ostatniej wieczerzy: „Bierzcie

i jedzcie, to jest Ciało moje”. Następnie bierze kielich z winem i mówi nad nim:

„Bierzcie i pijcie, to jest Krew moja”. Wtedy staje się cud: chleb i wino nie są już

zwykłym chlebem i winem, tylko prawdziwym Ciałem i Krwią Pana Jezusa. W znaku

chleba i wina jest od tej chwili obecny prawdziwy Pan Jezus, który dla nas umiera

i zmartwychwstaje. Jest to ta sama pamiątka, którą pozostawił nam podczas ostatniej

wieczerzy. Każda Msza św. jest więc najwspanialszą pamiątką Pana Jezusa.

W znaku chleba i wina Pan Jezus jest naprawdę obecny, żywy i prawdziwy.

Puzzle Msza św. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0a2dd9a09e76

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}