Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85643

Rekomendacje

Zadania 20.04.2020 - 24.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „ Wiosenne powroty” od 20.04.2020 – 24.04. 2020r.


Poniedziałek 20.04.20

1. Oglądanie filmu ptaki wiosną

https://youtu.be/l5c4hxgdaB4

2. Karta pracy, cz. 3, s. 62.

Słuchanie nazw ptaków które powróciły do nas wczesną wiosną, omawiają ich wygląd. Oglądanie ich gniazd - określanie różnic i podobieństw między gniazdami.

Kończenie rysowania bocianów według wzoru.

3. Ćwiczenia relaksacyjne - słuchanie odgłosów ptaków

https://youtu.be/W5ACbMU15R4 1.

4. Zapoznanie z literą ł, Ł w oparciu o filmiki

https://youtu.be/dbcNF4SQETg poznanie ł Ł

https://youtu.be/JqA9L1wmseo poznanie ł

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 46–49.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie łodyga i nazwach rysunków ( łopata, sałata, bułki, małpa). Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter ł, Ł w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – łodyga.

Dzieci dzielą słowo łodyga na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską ł

Dzieci wypowiadają głoskę ł:

długo: łłłyyyy…

krótko: ł,ł,ł,….

Określają, czy głoska ł jest spółgłoską czy samogłoską. Ł jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

• Dzieci rysują pod obrazkami tyle kresek z ilu głosek składa się jego nazwa.

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.47-48

• Rozwiązują rebusy

Nauka pisania liter: ł, Ł

https://youtu.be/sbLnBNnGL50

• Wodzenie palcem po literze ł – małej i wielkiej, pisanej.

Pisanie liter ł, Ł po śladach, a potem – samodzielnie s. 49

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).


Wtorek 21.04.20r.

1. Karta pracy, cz. 3, s. 63.

Opowiadanie historyjki o wildze.

Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi.

2. Oglądanie filmu o bocianie.

https://youtu.be/PMUUm7Xx-Fw

3. Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Dziesięć klocków (liczmanów) dla dziecka lub liczydło.

Rodzic podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

a) Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dzieci układają działanie:

7 + 3 = 10

i odpowiadają na pytanie.

b) Na drzewie było 8 gołębi. (Dziecko układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dzieci układają działanie:

8 – 8 = 0

i odpowiadają na pytanie.

4. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56–57.

Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań.

Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń.

5. https://youtu.be/351fw50UOn8 gimnastyka Smyka

6. Wykonanie bociana z papierowego talerzyka

https://youtu.be/zsCg7pl2A_E

Dla każdego dziecka: czerwony papier, talerzyk papierowy, klej, nożyczki, łyżeczka plastikowa. Jeśli nie macie potrzebnych materiałów można wykonać z tektury.


Środa 22.04.2020r.

1.Karta pracy, cz. 3, s. 65.

Wskazywanie na rysunkach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorowanie rysunków ptaków, które powracają do Polski wiosną. Nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach. Rysowanie po śladach ramek zdjęć.

2..Oglądanie filmu edukacyjnego ,, Ptaki budują gniazda”

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

Rozmowa na temat filmu:

-Jakie gatunki ptaków pojawiły się w filmie?

-Jak mogą wyglądać ptasie gniazda?

-Z czego mogą być zbudowane ?

3. Praca plastyczna „Wesoła wilga”. (Wyprawka, karta 18)

- Wycinanie z karty rysunku wilgi.

- Kolorowanie rysunku według wzoru (fotografia).

- Nacinanie obrazka w zaznaczonych miejscach i składanie go wg instrukcji.

- Sklejanie głowy

4. Zabawa ruchowa „Bociany”- do piosenki „ Żabie kroki”

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

Do muzyki dzieci naśladują fruwającego bociana -na przerwę w muzyce (rodziców proszę o wyciszenie na moment muzyki) bocian stoi na 1 nodze i wypatruje żabek. Powtarzamy zabawę, tym razem bocian stoi na drugiej nodze.

5. Karta pracy, cz. 3, s. 66.

Łączenie fragmentów obrazków z dołu karty z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym obrazku.

6. Ćwiczenia w czytaniu.

Dzieci utrwalają poznane litery - czytają tekst przygotowany przez rodzica lub tekst wysłany poniżej.

Materiały z j. angielskiego:

piosenka o kształtach link : https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4 Dzieci powtarzają i nazywają kształty. Moga rysować lub pokazywać.

A circle. A circle. Can you make a circle? - koło- czy potrafisz zrobić koło ? Can you find a circle? Ready...GO! //Czy potrafisz znaleźć koło ? /gotowy?//

I know...let's make a diamond. Can you make a diamond? Here we go... // wiem zróbmy diament/romb A diamond. A diamond. Can you find a diamond? (4x) cz potrafisz znaleźć diament ? Hmm...what's next? How about a square? // a co z kwadratem// A square. A square. Can you make a square? (4x)// kwadrat-czy potrafisz zrobić kwadrat ?// Can you find a square? Ready...GO! Alright. Time for one more. Let's try a heart. // dobrze jeszcze jeden, spróbujmy serce ?// A heart. A heart. Can you make a heart? // serce czy potrafisz zrobić serce ?// A circle, a diamond, a square, and a heart.


Czwartek 23.04.2020r.

1.Rozwiąż zagadki o ptakach:

Pióra biało-czarne,

buciki czerwone;

uciekają przed nim żabki,

bardzo przestraszone.

Już po lesie kuka,

gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie, podrzuca jaja,

niech inni je wygrzewają.

Wiosną do nas przyleciała

ta ptaszyna czarna, mała.

Murować się nie uczyła,

ale gniazdko ulepiła.

Śpiewa wysoko

piosenki do słonka,

głos ma podobny

do drżenia dzwonka.

2. Karta pracy, cz. 3, s. 67.

Oglądanie zdjęć. Dotykanie ich i mówienie nazw ptaków. Kończenie podanego rytmu - naklejanie odpowiednich zdjęć ptaków, odszukanych wśród naklejek. Łączenie pierwszych głosek z nazw obrazków. Podawanie nazwy ptaka, która powstała.

3. Oglądanie prezentacji multimedialnej pt. „Po co ptakom pióra?”. Rodziców proszę o odczytanie dzieciom informacji zamieszczonych w prezentacji.

https://docs.google.com/presentation/d/1d3qq1__w7BpPh5787iy7kJ9pk9VYK1y5YUVn745jSAA/mobilepresent#slide=id.p

4. Karta pracy, cz. 3, s. 68.

Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw ptaków z pierwszego rzędu. Odszukanie w drugim i w trzecim rzędzie takich samych wyrazów. Kolorowanie ich tak samo jak tych we wzorze.

5. Zabawa ruchowa „Wiosenne porządki”

Dzieci poruszają się po pokoju. Rodzic w pewnych odstępach czasowych podaje dzieciom komunikat ( dotyczący wiosennych porządków w ogrodzie) a dzieci naśladują podane czynności , np. grabimy suche liście; przekopujemy grządki; niesiemy wiadra ze śmieciami; sadzimy sadzonki; podlewamy kwiaty.

6. Historyjka obrazkowa „Mały wróbel” (wyprawka karta D).

Dzieci wycinają obrazki, układają je według kolejności zdarzeń. Potem przyklejają na kartkach. Opowiadają, co dzieje się na kolejnych obrazkach. Opowiadają całą historyjkę. Nadają jej tytuł.

Materiały z j. angielskiego:

piosenka  o pszczołach link: https://www.youtube.com/watch?v=V5Bs9xydba0

Here is the beehive.- /oto ul/ But where are all the bees?- ale gdzie są wszystkie pszczółki ? Hiding away where nobody sees.- okrywają się gdzie nikt nie widzi. Here they come flying out of their hive.- tu są, wylatują z ula. One, two, three, four, five! Here is the beehive. But where are all the bees? Hiding away where nobody sees. Here they come flying out of their hive. // tu są, wylatują ze swojego ula.// One, two, three, four, five! Buzz up high. Buzz down low.// wysoko-high i nisko-low// Buzzing fast. Buzzing slow. // fast-szybko i slow- wolno// Buzz to the left. Buzz to the right. // left- lewo i right-prawo Buzz all day but sleep at night.// bzyczą cały dzień i śpią cała noc//


Piątek 24.04.2020r.

1.Karta pracy, cz. 3, s. 69.

Rysowanie po śladach linii - od zdjęć dorosłych ptaków do ich potomstwa. Nazywanie

ptaków. Oglądanie piór wybranych ptaków – bociana, wilgi, kukułki, czajki.

2. Wizualizacja – „Jestem ptakiem”- w tle można włączyć melodię :

https://www.youtube.com/watch?v=Aa6UVcSJjG8

Dziecko leży z zamkniętymi oczami. Rodzic odczytuje:

Wyobraź sobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami i piękne skrzydła. Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz wyżej i wyżej. Ogrzewają cię promienie słońca. Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola, las, łąki i jezioro. Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, jak inne ptaki, schronienia. Siedzisz na gałęzi, chowasz dziób pod skrzydła i... zasypiasz. Jest ranek. Otulają cię ciepłe promyki słońca. Budzisz się spokojny, szczęśliwy i znowu wzbijasz się w niebo i fruwasz nad swoim domem, przedszkolem, placem zabaw. Pomyśl, czy bycie ptakiem jest miłe.

Następnie dziecko otwiera oczy i odpowiada na pytania:

- Czy chciałbyś być ptakiem?

- Dlaczego?

- Jakim ptakiem chciałbyś być?

3. Ćwiczenia słuchu fonematycznego – „Co to za ptak?”

Dziecko wymyśla nazwy ptaków rozpoczynające się tymi głoskami.

Np.

b – bocian; d– dudek; g– gawron;– kukułka; o– orzeł; s– sowa; w– wrona.

4. Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 56–57) .

6- latki – odczytują tekst w książce i odpowiadają na zamieszczone tam pytania

5- latki – słuchają tekstu czytanego przez rodzica i odpowiadają na pytania pod tekstem

5.„Jakie jest piórko”- zabawa badawcza z piórkiem.

- dzieci dotykają piórka, pocierają nim dłoń, policzki, szyję- dzielą się wrażeniami dotykowymi

- opisują piórko za pomocą określeń przymiotnikowych np. Piórko jest: lekkie, delikatne, miłe itp.

- kładą piórko w misce z wodą – obserwują zachowanie piórka i formułują wnioski

- układają piórko na folii i spryskują je wodą – obserwują jak krople wody spływają z piórka, próbują wyciągać wnioski.

6. Karta pracy, cz. 3, s. 70–71.

Liczenie żab. Wskazywanie dwóch takich samych par żab. Kolorowanie ich.

Wyklaskiwanie podanego rytmu i powtarzanie tekstu za N.

7. Karta pracy, cz. 3, s. 71.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie.