Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85359

Rekomendacje

Zadania 04.05.-08.05. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus   

TEMATYKA TYGODNIA „ DBAMY O PRZYRODĘ” od 04.05- 08.05.20r.


PONIEDZIAŁEK 04.05.20

1. Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.

Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Strażnicy przyrody”.

Kolorowanie rysunków zwierząt.

− Co robiły dzieci w lesie?

− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

− Jak wy zachowujecie się w lesie?

2. Słuchanie piosenki „Ochroń Ziemię”.

https://youtu.be/92ySNopG43Y

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię…

3. Rozmowa na temat tekstu piosenki

Rodzic zadaje dzieciom pytania:

- Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

4. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

5. Odkrywanie litery F, f

https://youtu.be/F8W3oi1I20E - nauka literki F, f

https://youtu.be/2fOC-Cd8qjY - Nauka pisania liter f

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 58–61.

5- latki

Opisywanie, co przedstawia obrazek.

• Określanie pierwszych głosek w słowie farby i nazwach rysunków.

• Zaznaczanie liter f, F w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – farby.

Dzieci dzielą słowo farby na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę f słychać na początku (futro, flaga, fasola…), w środku słowa (agrafka, alfabet, wafle…).

Dzieci wypowiadają głoskę f:

długo: fffyyyy…

krótko: f, f, f, f…

Określają, czy głoska f jest spółgłoską czy samogłoską. F jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

• Nazywanie zdjęć ( flaga, fotel, wafel, harfa)

• Rysowanie pod zdjęciami modeli ich nazw.( tyle okienek ile jest głosek)

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.59

• Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab oraz wyrazów z uzupełnionych liter s.60

· Pisanie liter f, F po śladach, a potem – samodzielnie.

2. https://youtu.be/InxomdEHL8M - gimnastyka przy muzyce


Gimnastyka korekcyjna:

1. Do tego ćwiczenia przyda się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. „Spadające gwiazdki” - odskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. „Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.


WTOREK 05.05.20

1. Oglądanie filmu edukacyjnego – „ W kontakcie z naturą”

https://youtu.be/zleExE18fqQ

2. Karty pracy, cz. 4, s. 14–15.

Oglądanie obrazków. Ocenianie, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody.

Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę. Słuchanie nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach.

3. Nauka refrenu piosenki „Ochroń Ziemię”.

https://youtu.be/92ySNopG43Y

4. Karta pracy, cz. 4, s. 16.

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań. Przedstawianie ich za pomocą liczmanów – tworzenie zapisów.

Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

5. Założenie hodowli hiacyntów - Karta pracy, cz. 4, s. 19.

Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów. Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.

Dzieci podają, jakie czynności należy wykonać:

− przygotować doniczkę z ziemią,

− włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,

− podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,

− podlewać hiacynta co kilka dni.

Uzupełnianie rysunków tulipana według wzoru.

•• Założenie hodowli przez dzieci w domu np.( cebuli, ziemniaka lub fasoli)

rośliny, ziemia ogrodnicza, konewka z wodą, łopatki, doniczki.


ŚRODA 06.05.20r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 17.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach. Rysowanie tulipanów po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Kolorowanie ich.

2. Oglądanie bajki edukacyjnej „ Rady na odpady”

https://youtu.be/0WS8vo0iD2k

3. Praca plastyczna „ Segregujemy śmieci.”

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 21, klej, nożyczki, kredki.

• Oglądanie rysunków pojemników służących do segregowania śmieci.

• Wycinanie z karty elementów pojemników.

• Kolorowanie pojemników na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać (przedstawione na rysunkach).

• Składanie i sklejanie pojemników zgodnie z instrukcją.

4. Zabawa muzyczna

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

5. Karta pracy, cz. 4, s. 18.

- Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach. Wyjaśnienie znaczenia słowa recykling.


CZWARTEK 07.05.20 r.

1. Ekokultura - film edukacyjny

https://youtu.be/6jIaQJIaNCs

2. Wyjaśnianie słów lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.

3. Śpiewanie piosenki „Ochroń Ziemię”.

4. Wykonanie pracy plastycznej „Jaki piękny jest świat!” dowolną techniką i wg pomysłów dzieci z wykorzystaniem obrazków z wyprawki.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karty do wypchnięcia – ze zwierzętami, z owocami, warzywami, roślinami, kredki, kartka , klej

Dzieci przedstawiają na rysunku piękno przyrody – roślin, zwierząt, wykorzystując obrazki zwierząt i roślin.

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M


PIĄTEK 08.06.2020r.

1. Zabawa ruchowa na powitanie „Dzięcioł na drzewie”

Dziecko, stojąc w lekkim rozkroku naśladuje ruchy dzięcioła stukającego w pień drzewa ( wykonują przy tej zabawie skłony i skręty głowy).

2. Ćwiczenia w czytaniu Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 66.

Przyporządkuj przeczytane zdanie do odpowiedniego obrazka – wpisz obok numer.

3. Rozszyfruj ukryte wyrazy:

Dzieci nazywają figury i zaszyfrowane pod nimi litery. Następnie odszyfrowują ukryte wyrazy:

4. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.63.

Wykonywanie działań matematycznych.

5. Poćwicz – dźwięki wysokie i niskie

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

6. Karta pracy cz.4, s.16

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań. Przedstawia-

nie ich za pomocą liczmanów. Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.