Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 73258

Rekomendacje

Zadania 18.05.2020 - 22.05.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMAT TYGODNIA „ Łąka w maju” od 18- 22.05. 2020


Poniedziałek 18.05

1. Słuchanie piosenki Wiosna na łące (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

https://youtu.be/814z9Tpphkw

Rozmowa na temat tekstu piosenki.

− Kto przybył na łąkę?

− Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?

− Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?

− Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 36−37.

Oglądanie obrazka. Określanie, co dzieje się na łące w maju. Oglądanie zdjęć zwierząt, roślin nazywanie ich.

3. Poranna gimnastyka

https://youtu.be/sXqaZUp2N-w

4. Zapoznanie z literą ż, Ż w oparciu o filmiki

https://youtu.be/BOIA-erFEf4 -poznanie ż, Ż

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 64- 67.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie żubry i nazwach rysunków (żaba, żyrafa, leżak, jeże). Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter ż, Ż w wyrazach s. 65

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – żubry.

Dzieci dzielą słowo łodyga na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską ż

Dzieci wypowiadają głoskę ż:

długo: żżżyyyy…

krótko: ż, ż, ż,,….

Określają, czy głoska ż jest spółgłoską czy samogłoską. Ż jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

• Dzieci zaznaczają na niebiesko ż w okienkach pod obrazkami

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.65

Nauka pisania liter: ż, Ż

Pisanie liter ż, Ż po śladach, a potem – samodzielnie s. 67

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

6. Majowa łąka – praca plastyczna

Dla dziecka: wyprawka, karta 23, nożyczki, klej.

• Wycinanie z karty pasa w kolorze zielonym. Składanie pasa według instrukcji.

• Przyklejanie wiosennych kwiatów-naklejek według instrukcji (od największych do najmniejszych).


Gimnastyka korekcyjna:

  1. Stoimy z dzieckiem w szeregu, jedno za drugim i wykonujemy podskoki na jednej nodze po obu stronach wyznaczonej linii, po czym zmiana nogi. Następna wersja ćwiczenia przeskoki przez linię obunóż. Każdą wersję powtarzamy 2x.
  2. Leżymy przodem i robimy nożyce pionowe ramion, a następnie nożyce pionowe nogami. Powtarzamy 3x. Następnie w leżeniu przodem naprzemianstronny wznos prawego ramienia i lewej nogi, a następnie lewego ramienia i prawej nogi. Powtórzyć 3x.
  3. Ustawiamy się. Przed nami w odległości 5 kroków stawiamy kosz. Na sygnał bierzemy np. woreczki i wrzucajmy do kosza. Liczymy ilość woreczków z rzutów niecelnych. Tyle ile było rzutów niecelnych obiegamy kosz dookoła. Powtarzamy x 3.
  4. Siadamy na kolanach, kładziemy chustę na kolana, chwytamy chustę – skręcamy tułów w prawą stronę i przekładamy chustę oburącz za siebie, powracamy do pozycji wyjściowej, skręcamy tułów w lewo, chwytamy chustę i kładziemy z powrotem na kolanach. Powtarzamy 3x.
  5. Wyścigi do ustalonych wcześniej miejsc. Albo mierzymy czas albo z partnerem – kto pierwszy.


Wtorek 19.05. 20

1. Układanie puzzli „Łąka”- Wyprawka

2. Słuchanie odgłosów łąki

https://youtu.be/IoC7WCfx6Z0

3. Wycieczka na łąkę połączona z zabawami badawczymi. (Dla chętnych rodziców i dzieci -w razie trudności z realizacją wycieczki, realizujemy pkt. 3)

- Obserwowanie kwiatów na łące. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków.

- Poszukiwanie ziół na łące (np. mniszek pospolity, babka lancetowata)

- Znalezione zioła zabieramy do domu i wklejamy do zrobionego przez siebie zielnika.

- Poznawanie budowy kwiatu. Wskazywanie odpowiednich części.

- Obserwowanie życia zwierząt na łące, rozpoznawanie i nazywanie ich.

- Słuchanie odgłosów dochodzących z łąki.

4. Oglądanie filmu- „Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 – Łąka”

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

5. Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 74–77) dla dziecka.

5- latki - Słuchają tekstu czytanego przez R. lub starsze rodzeństwo

6- latki - Czytają tekst umieszczony pod ilustracjami.

6. Majowa łąka – praca plastyczna dowolną techniką do słuchanej piosenki

Wiosna na łące https://youtu.be/814z9Tpphkw

I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna

w kwiecistej sukience,

budzi maki i stokrotki,

jaskry i kaczeńce.

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,

świeci ciepłe słońce,

w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące!

II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,

da dziś pierwszy koncert.

Tańczą pszczoły i motyle,

żabki i chrabąszcze.

Ref.: Ptaki…

III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,

tańczą i śpiewają,

nawet krecik wyszedł z norki,

z myszką pląsa żwawo.

Ref.: Ptaki…

 


Środa 20.05.20

Język angielski

"Mój dom" "MY HOUSE"- link https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

This is my house-to mój dom.

roof-dach, windows-okna, door-drzwi, garden-ogród, garage-garaż, living room-salon, kitchen bathroom, toilet-ubikacja, bedroom- sypialnia

1. Oglądanie filmu rozwój motyla - przypomnienie

https://youtu.be/zNeizTuJCgg

2. Karta pracy, cz. 4, s. 38 - 39

Numerowanie kolejnych obrazków za pomocą kropek (lub liczb).

Oglądanie zdjęć motyli. Słuchanie ich nazw. Opowiadanie o najciekawszym motylu.

Otocz pętlą owady i dokończ rysować motyle wg wzoru.

3. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

4. Zabawy z sześcianem.

- Przypomnienie cech kwadratu

− Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.

− Jakie są boki kwadratu?

• Zapoznanie z sześcianem.

Karta pracy, cz. 4, s. 40.

Oglądanie kilka sześcianów różniących się wielkością. Określanie różnic i podobieństw między nimi, kształtu boków (kwadraty)

Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

•• Zabawy z sześcianem – kostką.

Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności podanych przez R., ile oczek (lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce.

Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

− Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.

5. Gimnastyka ,,Ręce do góry”

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

6. Kolorowanka Łąka w maju.

Dla dziecka wyprawka: karta L, kredki.

 


Czwartek 21.05.20

Język angielski

"Jobs" -"zawody". link: https://www.youtube.com/watch?v=BfegL6UbX-0

Whose tools are these?-czyje to narzędzia ? artist-artysy Where do you work?-gdzie pracujesz ? I work in a studio.-pracuje w studo. /Whose tools are these?- carpenter-stolarza. Where do you work?- I work in a carpenter’s shop.- pracuję w sklepie stolarskim. // Whose tools are these?-Czyje to narzędzia, cook- kucharza, Where do you work? I work in a restaurant.-w restauracji,// Whose tools are these? doctor-lekarza. where do you work? I work in a hospital- pracuje w szpitalu. // Whose tools are these?-engineer-inżyniera. Where do you work ? I work in a factory-pracuję w fabryce. //Whose tools are these? farmer-rolnika Where do you work? I work in a farm-pracuje w gospodarstwie.// Whose tools are these?-firefighter-strażaka.Where do you work?I work in a fire station-pracuje w straży pożarnej.// Whose tools are these? hairdresser-fryzjera, Where do you work?I work in a salon-pracuje w salonie.// Whose tools are these? pilot-pilota. Where do you work ? I work in an airplane- pracuje w samolocie.// Whose tools are these? police officer-policjanta Where do you work? I work in a police station- pracuje na posterunku.// Whose tools are these? scientist - naukowca Where do you work? I work in a science lab- pracuje w laboratorium.//Whose tools are these? singer-piosenkarza Where do you work? I work in a broadcasting station- w stacji telewizyjnej lub radiowej.// Whose tools are these? teacher-nauczyciela. Where do you work?I work in a school- pracuje w szkole. //Whose tools are these?vet - weterynarza. Where do you work? I work in an animal hospital-pracuje w klinice dla zwierzat.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 41.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

2. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

3. Rozwiązywanie zagadek Bożeny Formy „Mieszkańcy łąki”.

Wiosną i latem się pojawia,

kiedy ranek nastaje

jej kropelki są na kwiatkach,

listkach i na trawie. (rosa)

Na niebie jej barwy

pięknie się mienią,

jak most ogromny

łączy niebo z ziemią. (tęcza)

Błyszczący na jej plecach

płaszczyk czerwony,

czarnymi kropkami

pięknie ozdobiony. (biedronka)

Rozciąga policzki

jak woreczki małe.

Zimowe zapasy

przenosi w nich całe.

Na czas mroźnej zimy,

gromadzi je w norze.

Ma miłe futerko,

znacie go może? (chomik)

Ma barwne skrzydła,

fruwa nad łąką

i bardzo lubi,

gdy świeci słonko. (motyl)

Jak się ten owad nazywa?

Przez cały dzień pracuje.

Na plecach nosi ciężary,

kopiec wielki buduje. (mrówka)

4. https://youtu.be/LMLSxZJTNnE - Z kamerą wśród pszczół | Odcinek 1, 2

5. Karta pracy, cz. 4, s. 42.

Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu.

Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom. (Degustacja różnych miodów).

 


Piątek 22.05.20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 43.

Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać.

Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.

2. https://youtu.be/BaoeM_gOEsc - Rośliny lecznicze i jadalne z łąki

3. Kończenie rymowanek o łące.

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)

Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka… (biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)

Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

4. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

5. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 76.

Czytanie zdań, pisanie X pod wyrazem tak jeżeli zadanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem

nie, jeżeli zdanie jest fałszywe

6. Praca plastyczna „ Mieszkańcy łąki” wg pomysłu dzieci lub propozycji:

https://youtu.be/ac005YUARcc - Mieszkańcy łąki z papierowych pasków

https://youtu.be/UohDHJAy25Q - Zwierzęta łąki z rolek