Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58357

Rekomendacje

Zadania 08.06.-12.06. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

"Jagódki" 08.06.2020 - 12.06.2020

 


PONIEDZIAŁEK 8.06.20r.

1. Słuchanie piosenki „Już wkrótce wakacje”

https://youtu.be/By6dA9peBi4

2. Karta pracy, cz. 4, s. 60.

Wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach.

3. Zabawa ruchowa Do przodu, do tyłu.

Dzieci są piłeczkami. Skaczą obunóż do przodu, gdy R. klaszcze; poruszają się do

tyłu – kiedy R. tupie.

4. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Wakacyjne podróże. https://youtu.be/EL4cBT-B-VE

•• Rozmowa na temat opowiadania.

− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

− Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

− Co wskazywał palec Olka?

− Co wskazywał palec taty?

− Gdzie chciała pojechać mama?

− Co wspominała cały czas Ada?

− Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

5. Ćwiczenia z książką.

Książka (s. 84–85) dla dziecka.

Dziecko czyta tekst znajdujący się pod ilustracjami w książce.

6. Karta pracy, cz. 4, s. 61.

Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki. Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia w domu na wesoło.

1. Wyścig - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały wojownik - Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


WTOREK 09.06.20r.

1. Utrwalanie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Już wkrótce wakacje

https://youtu.be/By6dA9peBi4

Nauka kolejnej zwrotki na zasadzie echa muzycznego.

2. Wykonanie pracy plastycznej Wakacje na Wybrzeżu.

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy plastycznej Wakacje na Wybrzeżu.

Dla dziecka: wyprawka, karta 4, kartka z bloku technicznego, klej, farby plakatowe,

pędzelek, kubeczek z wodą.

• Wypychanie z karty gotowych elementów.

• Malowanie kartki z bloku technicznego tak, aby była podzielona na trzy pasy: żółty (piasek

na plaży), niebieski (morze), jasnoniebieski (niebo).

• Przyklejanie poszczególnych elementów w odpowiednich miejscach na wyschniętej, pomalowanej kartce.

• Wykonanie prac przez dzieci.

3. Karta pracy, cz. 4, s. 62 -63

Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.

Kolorowanie na obu kartach wakacyjnego pociągu.

4. Osłuchanie z piosenką „ Hej przedszkole ukochane”

https://youtu.be/4ba9aVhV88M

5. Karta pracy, cz. 4, s. 63.

Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu).

 


ŚRODA 10.06.20r.

Jęz. angielski

link: https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM

wake up- obudzić sie , get up- wstać , my breakfast-moje sniadanie I have breakfast- jem śniadanie I brush my teeth-myje zęby, I wash my face- myje buzie,

get dressed- ubieram się, hurry up- śpiesze się, go to school- ide do szkoły, take classes- ucze sie, mam lekcje have lunch at cafeteria-jem obiad w stołówce, play with

friends-bawie się z przyjaciółmi, come home-przychodzę do domu, do my homework-odrabiam zadanie, have dinner-jem kolacje, take a shower-biorę prysznic,

go to bed-ide spać

1. Rebus fonetyczny.

Dzieci dzielą wyrazy na głoski i wyodrębniają głoski wskazane liczbami. Podają całą nazwę nowej pory roku.

Wyrazy:

lalka (l) róża (a) łopata (t) wagon (o)

(3) (4) (5) (4)

2. Karty pracy, cz. 4, s. 64−65.

Odczytanie zdania: Jest lato

Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytanego przez Rodzica. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.

3. Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy).

Np.

Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody

...

Dzieci układają zdania, Rodzic je zapisuje. Potem przypomina je dzieciom, a one liczą w nich

wyrazy.

4. Zabawa ruchowa „Rowery”

Dzieci w leżeniu tyłem, naśladują pedałowanie, mówiąc za Rodzicem tekst:

Jedzie rowerek na spacerek,

Raz, dwa, trzy.

na rowerku pan Pawełek.

Jedź i ty!

Od słów:

Raz, dwa...

dzieci rytmicznie klaszczą

5. Karta pracy, cz. 4, s. 67.

Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej – obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty.

Kolorowanie kwiatów.

6. Układanie puzzli „Łąka latem” – wyprawka

 


PIĄTEK 12.06.20r.

1. Karty pracy, cz. 4, s. 68–69.

Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.

2. Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech”

Wypowiedzi dzieci na temat ich wakacyjnych planów.

Nadchodzą wakacje,

słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech

śle więc przedszkolak.

I tym uśmiechem

ze słonkiem razem

ogrzeje wszystkie

nadmorskie plaże.

Promienny uśmiech

prześle też górom,

by się nie kryły

za wielką chmurą.

Ma jeszcze uśmiech

dla wszystkich dzieci.

Niech im w wakacje

Słoneczko świeci.

•Rozmowa na temat wiersza.

− Kto przesyłał uśmiechy?

− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

− Dlaczego przesyłał je dzieciom?

3. Karta pracy, cz. 4, s. 71.

Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

4. Zabawa dywanowa ”Raz, dwa, trzy” przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=FBM-o-jqsLg

5. Karta pracy, cz. 4, s. 70.

Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

6. Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.

Dzieci słuchają zagadek Barbary Kosmowskiej, dopowiadają ich zakończenia – rozwiązania.

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,

dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej...

(plaży)

Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,

dlatego dbam o to i o tym pamiętam,

by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.

Z tego powodu nie bawię się...

(ogniem)

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,

wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!

Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,

czyli panu...

(policjantowi)

Gdy nie ma rodziców w domu,

to choć bardzo przykro mi,

nie otwieram obcym ludziom

do naszego domu...

(drzwi)

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę

moje ukochane, gumowe...

(kalosze)

Grzybobranie to grzybów zbieranie,

a nie ich jedzenie czy też smakowanie.

Dlatego po powrocie z lasu

sięgam do grzybów pełnego...

(atlasu)

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,

bo choć są piękne i bajeczne,

bywają także dla ludzi bardzo...

(niebezpieczne)