Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58067

Rekomendacje

Zadania 15.06. - 19.06. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus   

TEMATYKA TYGODNIA „ Gdzie spędzamy wakacje 15.06. 2020 – 19.06.2020


PONIEDZIAŁEK 15.06.2020

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Pięta, kciuk”

https://www.youtube.com/watch?v=Z52Ys1p-5-4

2. Słuchanie wiersza S. Szuchowej „Morskie muszelki”.

Ile wody! Ile piasku!

Mruży oczy Jaś od blasku.

Tu muszelka… tam muszelka…

Będzie z tego radość wielka.

Ta muszelka jest różowa…

Inne niesie fala nowa.

Koło bosych nóżek rzuci

I do morza szumiąc, wróci…

3. Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza:

- Gdzie był Jaś?

- Dlaczego Jaś mrużył oczy?

- Co zbierał Jaś nad morzem?

- Skąd na plaży wzięły się muszelki?

4. „Co robimy nad morzem?”- zabawa ruchowo-naśladowcza.

Dziecko naśladuje czynności, które można wykonywać nad morzem np. opalanie się, zbieranie muszelek, pływanie, budowanie zamków z piasku, granie w piłkę, spacer po plaży itp.) Rodzic odgaduje. Następnie zmiana ról.

5. Oglądanie filmu edukacyjnego Wakacje nad morzem - zasady bezpieczeństwa

https://youtu.be/N4X0RhlMf7Y

6. Zabawa matematyczna „Kocyk plażowy”. Rozkładamy na podłodze koc. Zadaniem dzieci jest zmierzenie stopami długości koca. Następnie dziecko zastanawia się, czy mama zmieści się na kocyku. Wyjaśniamy, że można to sprawdzić na dwa sposoby. Jeżeli dziecko ma pomysł jak to sprawdzić to go podaje. Jeżeli nie to rodzic podpowiada- Pierwszy sposób to położenie rodzica na kocu. Drugi sposób to zmierzenie mamy stopami, tak jak mierzyliśmy koc.

7. Rysowanie wodą na chodniku – rozwijanie sprawności manualnej i wyobraźni. Rodziców proszę o przygotowanie zakręconej plastikowej butelki napełnionej wodą. W zakrętce robimy dziurkę. Wyciekającą wodą dzieci malują na chodniku wzory.

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).


WTOREK 16.06.2020r.

1. „Krótki spacer po dżungli”-zabawa pantomimiczna do opowiadania:

Rodzic odczytuje opowiadanie a dzieci wykonują proponowane ruchy.

Dotarliśmy do Afryki. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę/ ruchy rękoma na boki/. Musimy być bardzo cicho by nie spłoszyć zwierząt, a także by nie usłyszał nas drapieżnik /idziemy na palcach/. Kogoś słyszę...O! Jaka miła małpka /dzieci naśladują ruchy - drapią się po głowie, plecach; skaczą na jednej nodze, obunóż/. Dość zabawy –małpka jest bardzo głodna, musimy jej pomóc w zrywaniu bananów z drzewa /naśladowanie zrywania bananów z drzewa/

2. Słuchanie piosenki „Idziemy do zoo”

https://www.youtube.com/watch?v=LUBD1EOM5Is

Wymień, jakie zwierzęta występowały w piosence?

3. Zwierzęta w klatce” – zabawa dydaktyczna. Rozwiązywanie zagadek słownych.
Ryczy bardzo głośno
Długą głową kiwa
On jest królem zwierząt
A jak się nazywa? (lew)

Trąbę z sobą nosi
Lecz nie jest trębaczem
Gdy pójdę do zoo
Pewnie go zobaczę. (słoń)

Dumny dźwiga swe dwa garby
Niczym dwa największe skarby
I jest bardzo w złym humorze
Że trzeciego nieść nie może. (wielbłąd)

4. „Polowanie na antylopy” – zabawa ruchowa bieżna.
Dzieci- antylopy poruszają się w różnych kierunkach. LEW- rodzic. Na hasło IDZIE LEW – zastygają w bezruchu, a lew wychodzi na łowy, może jednak upolować zwierzę, które się poruszy.

5. „Zwierzęce rymy” –zabawa dydaktyczna

Dzieci podają słowa rymujące się z wybranymi zwierzętami Afryki, np.: małpa –lampa, lew –zlew, słoń –koń.

6. „Wesołe małpki” – praca plastyczna.

Dzieci z pomocą rodziców rysują a następne wycinają elementy (według wzoru) potrzebne do wykonania małpki.

 

ŚRODA 17.06.2020r.

1. „Wspinaczka górska”–zabawa ruchowa.

Dzieci naśladują ruchy:

„wspinamy się wysoko (kolana unosimy wysoko w górę)”, „idziemy ciężko pod górę”, „zbiegamy z górki na pazurki”, „oddychamy czystym powietrzem”, „oglądamy piękne widoki przez lornetkę[p1] ”.

2. „Mapa Polski” – zabawa dydaktyczna.

Szukanie wraz z rodzicem na mapie Polski, gdzie znajdują się nasze góry Tatry.

3. ZUMBA- dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=lZULC8M3ZBk&list=PLVCpLLfzHm4KwncIyeAVqJg0kLOQWQyxk

4. Zabawy matematyczne „Policz owce”

Do zagrody 10 owiec wpędził juhas młody.

Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?

Na łące pod górą juhas owce pasie;

cztery czarne owce i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

Na hali, na hali raz się tak zdarzyło

że do 7 starszych owiec 2 młode przybyły.

Powiedz teraz mi, ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

5. Zabawa ruchowa „Kolory”:

– rodzic rzuca piłkę do dziecka, podając nazwę koloru, umawia się z dzieckiem, że nie może łapać piłki, gdy wymieni nazwę koloru np. czarnego, dziecko łapie piłkę, następnie odrzuca piłkę podając swój kolor

6. „Tatry ukochane” – praca plastyczna.

Dzieci malują farbami krajobraz górski.


CZWARTEK 18.06.2020r.

1. „Na łące”- opowieść ruchowa. Rodzic odczytuje historyjkę a dziecko odgrywa , to co się w niej dzieje. W tle włączamy cicho muzykę „Poranek” E.Griega. https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c

Rankiem, gdy zaświeciło słonko, wyleciały z ula pszczoły. Fruwały nad zieloną, pachnącą łąką, na której rosły trawy i kwiaty. Przelatywały z kwiatka na kwiatek i zbierały nektar. Po łące powoli spacerowały ślimaki. Chodziły bardzo ostrożnie w wolnym tempie. Nagle usłyszały kumkanie. To żabki dawały sygnał, że nadchodzi bocian, Żabki skakały więc wysoko i szybko. Bocian stał na jednej nodze i rozglądał się dookoła. W końcu zrezygnował z polowania i odleciał. Wszystko to z wysoka oglądały motyle. Fruwały nad łąką i trzepotały kolorowymi skrzydełkami. Zbliżał się wieczór, więc wszystkie zwierzątka postanowiły położyć się spać.

2. „Zwierzęta łąki” - nauka rysowania. Dzieci próbują odwzorować zwierzęta wg podanego wzoru. Następnie kolorują obrazki.

Pszczółka - https://www.youtube.com/watch?v=0aR2-znKRLI

Ślimak- https://www.youtube.com/watch?v=M2Yk5OgqRxg

Motyl - https://www.youtube.com/watch?v=F-LQ6iHIh8k

3. Zabawa ruchowa- układ taneczny do piosenki „Taniec wywijaniec”

https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU

4. „Pachnąca łąka”- zabawa logopedyczna z wierszem E.Skorek.

Rodzic czyta wiersz. Dziecko na słowa: Noskiem zapach wciągają, buzią go wydychają. –wykonują głęboki wdech nosem a następnie powoli wypuszczają powietrze ustami.

Pośród lasów, pośród wzgórz

widać łąkę pełną róż.

Kwiatki pachną, słońce świeci,

idą tu na spacer dzieci.

Noskiem zapach wciągają,

buzią go wydychają.

Na tej pachnącej łące

czynią harce zające.

Noskiem zapach wciągają,

buzią go wydychają.

Pasące się krowy duże

wąchają piękne róże.

Noskiem zapach wciągają,

buzią go wydychają.

Pośród lasów, pośród wzgórz

widać łąkę pełną róż.

A kto bawił się w wąchanie,

ćwiczył z nami oddychanie.

5. „Owady”- zabawa ruchowo- naśladowcza. Dzieci naśladują sposób poruszania się pszczół, mrówek, motyli i innych owadów. Rodzice odgadują jakie zwierzątka naśladują dzieci.

6. „Obrazek z darów natury”- układanie kompozycji. Na tacce dzieci układają obrazek z darów natury np. piasku, kamyków, muszelek, liści, kwiatów. Nadają tytuł swojej pracy i opowiadają co przedstawia.


PIĄTEK 19.06.2020

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Tańce połamańce”

https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

2. „Letni konkurs”- zabawa dydaktyczna.

Dzieci odpowiadają na pytania lub wykonują podane zadanie. Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymują punkt np. klocek. Na końcu przeliczają liczbę zdobytych punktów.

- Rozwiąż zagadkę słowną: Po wiośnie do nas przychodzi, przynosząc dni gorące. Dzieje się tak dlatego, że mocniej grzeje słońce. (lato)

- Wymień nazwy 5 zwierząt, które spotkasz na łące.

- Podziel na sylaby (wyklaszcz) słowo „morze”.

- Wymień nazwy 4 rzeczy które trzeba zabrać nad morze.

- Rozwiąż zagadkę słowną: w czasie wakacji turyści często wędrują po nich szlakami, mogą być niskie albo wysokie, czy wiecie co to- kochani? (góry)

- Wymień 4 nazwy pojazdów, którymi można pojechać na wakacje.

- Podskocz tyle razy, ile jest sylab w wyrazie „latawiec”.

3. Zabawa wakacyjna „Letnie promyki słońca”. Dzieci poruszają się po pokoju przy nagraniu piosenki „Kocham lato”. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i podnoszą ręce wysoko do góry i szybko poruszają paluszkami naśladując promyki słońca.

https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI

4. „Promyki słońca”- zabawa plastyczna z liczeniem.

Na żółtej kartce papieru dzieci odrysowują duże koło i wycinają je. Następnie tną różnej długości żółte paski papieru. Z tych elementów układają słoneczko i naklejają je na kartce. Na końcu przeliczają ile promyków ma ich słoneczko, wskazują najkrótszy i najdłuższy promyk.

5. „Zabawy z latem”- puszczanie baniek mydlanych- zabawa wspomagająca aparat artykulacyjny, pogłębianie fazy wydechowej.

6. „Kolory w naszym świcie”- zabawa dydaktyczna rozwijająca logiczne myślenie. Zachęcamy dzieci do spontanicznych wypowiedzi na temat kolorów występujących w otoczeniu. Pytamy np. „Co jest w kolorze czerwonym? Co to robi? Do czego to służy? Co się z tym robi? itp.

7. „ Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 s. 75”- narysuj pod linia kwiaty według wzoru, licząc kratki. Pokoloruj kwiaty.