Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 73355

Rekomendacje

Zadania 22.06.2020 - 26.06.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „ Pożegnania nadszedł czas” 22.06- 26.06. 2020r.


Poniedziałek 22.06.20r.

1. Słuchanie piosenki „Kończymy już przedszkole”

https://youtu.be/qmvipCo922w

I. Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,

zeszyty i tornistry wołają nas.

A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref.: Tak bardzo nam tu dobrze,

że nie chcemy wcale jeszcze iść. (2x)

II. Wakacje szybko miną, a potem już

zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż.

A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref.: Tak bardzo...

III. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,

że upływają lata, starszym się jest.

A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.

Ref.: Tak bardzo...

2. Rozmowa na temat tekstu piosenki

O czym jest ta piosenka?

Jakie miłe zdarzenia zapamiętacie z naszego przedszkola?

3. Zabawy ruchowe:

· Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Trawa i chmury.

Na hasło: Trawa, dzieci przykucają; na hasło: Chmury, stają na palcach, wyciągają ręce w górę i poruszają nimi w prawo i w lewo – naśladują chmury płynące po niebie.

· Ćwiczenie tułowia – skręty – Śledzimy lot samolotu.

Dzieci siedzą skrzyżnie. Jedną rękę mają na kolanach, a z drugiej tworzą daszek nad oczami. Wykonują skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwują lot samolotu.

· Ćwiczenie równowagi – Rysujemy koła.

Dzieci, w staniu na jednej nodze, rysują stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą.

4. Ćwiczenia w książce. Książka (s. 86–89) dla dziecka.

5- latki - Słuchanie tekstu czytanego przez rodzica

6- latki - Czytanie tekstu znajdującego się pod ilustracjami.

5. Nauka wierszyka z opowiadania fragmentami, metodą ze słuchu.

Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

6. Gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

7. Karta pracy, cz. 4, s. 72.

Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Dziecko wykonuje podskoki obunóż, a potem raz na jednej, raz na drugiej nodze 10x.
  2. W klęku podpartym dziecko wykonuje na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)” 5x.
  3. Zabawa „Pchanie taczek” - trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek.
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem.
  5. Szybki sprint w miejscu 5x.

 

Wtorek 23.06.20r.

1. Nauka piosenki „Kończymy już przedszkole”

https://youtu.be/qmvipCo922w

2. Karta pracy, cz. 4, s. 73.

Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski).

3. Zabawy ruchowe przy muzyce

https://youtu.be/LNouuY9zrKQ

4. Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków lub kredek

Patyczki w różnych kolorach, znaki, liczby.

Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk.

· Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.

Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury.

· Układanie patyczków według kolorów.

5-latki - liczą patyczki w każdym kolorze.

Podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.

6- latki - Układanie działania ilustrującego liczbę patyczków. Np. 3 + 4 + 3 = 10

· Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.

5-latki - Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem.

6-latki - Układają działanie:10 – 3 = 7

· Odkładanie patyczków, np. czerwonych.

5- latki - Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.

6- latki - Układają działanie: 7 – 3 = 4

5. Układanie życzeń dla taty z okazji jego święta.

6. Przygotowanie prezentu dla taty według własnego pomysłu lub podanych propozycji

https://youtu.be/B0Y45zQ_IDA

https://youtu.be/GCS5xqDWenU


Środa 24.06.20r

Jęz. angielski

"Ocean animals " "Zwierzęta w oceanie" link: https://www.youtube.com/watch?v=6-xqosckJ5c

The sharks in the ocean go chomp (8X)- rekiny w oceanie chrupią ! All day long…. - cały dzień The turtles in the ocean go snap (8X)- żółwie

The crabs in the ocean go click(8X) - kraby w oceanie stukają odnóżami, All day long- cały dzień. The jellyfish in the ocean go wibble,- meduzy

w oceanie pływają All Day Long ..- cały dzień ! The clams in the ocean go open and shut- małże w oceanie otwierają się i zamykają

All day long- cały dzień ! The seahorse in the ocean rocks back and forth- koniki morskie w oceanie bujają sie do tyłu i do przodu ! The seahorse

in the ocean rocks back and forth All day long…koniki morskie bujają się do tyłu i do przodu cały dzień.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 74.

Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co

Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek.

2. Utrwalenie piosenki „Kończymy już przedszkole”

https://youtu.be/qmvipCo922w

3. Karta pracy, cz. 4, s. 75.

Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

4. Oglądanie filmów „Bezpieczne wakacje”

https://youtu.be/Y0sBekIWkL4 - Bezpieczeństwo nad wodą

https://youtu.be/wS4SRvkvLio - Bezpieczeństwo w górach

5. Granie w parach w grę planszową z Karty pracy, cz. 4, s. 78.


Czwartek 25.06.20r

Jez. angielski

piosenka "Przeciwieństwa !", "The Opposites Song !" link: https://www.youtube.com/watch?v=4FxdYPTZDBs

big-small/ duży-mały ,  short- long / krótki -długi , hot-cold / gorący-zimny,   weak-strong/ słaby-silny,  heavy-light/ ciężki-lekki,  left-right/ lewo-prawo,

happy-sad/szczęśliwy-smutny,  yes-no/ tak-nie,  stop-go/ zatrzymaj się ! - idź !, up-down/ do góry- na dół,   smile- frawn/ uśmiechać się-grymasić,

narrow-wide/ wskie-szerokie,   dark-light/ ciemne-jasne ,   first- last/ pierwsze-ostatnie.

1. Słuchanie piosenki „Przedszkola czas już minął nam”

https://youtu.be/8JYyc0eSl_c

2. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Pożegnanie przedszkola.

– Lato się śmieje, czas na wakacje!

Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole.

Starszak potrafi:

budować wieże,

rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

układać puzzle,

kroić warzywa,

wie, że się pokłuć można w pokrzywach.

Zna pory roku,

kierunki świata,

wie, że na miotle nie da się latać,

sam się ubiera,

buty sznuruje,

mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

Umie zadzwonić

na pogotowie,

wie, że się nie da chodzić na głowie,

zasady ruchu

zna doskonale

i po ulicy nie biega wcale.

Lubi teatrzyk,

śpiewa piosenki,

wie, czym się różni słoń od sarenki,

pieluch nie nosi

ani śliniaka.

To są zalety dziecka starszaka.

– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.

Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,

gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

3. Gimnastyka DUŻY I MAŁY SKOK

https://youtu.be/InxomdEHL8M

4. Ćwiczenia w książce, s. 94−95.

Czytanie tekstu o wakacjach i wakacyjnych rad Olka i Ady.


Piątek 26.06.20r

1. Karta pracy, cz. 4, s. 76

Rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu.

Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku, utrwalenie nazw miesięcy.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 77.

Czytanie tekstu z R. lub samodzielnie. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.

3. Nadszedł czas pożegnania

Pożegnanie przedszkola wiersze, wierszyki z animacją

https://youtu.be/TvMeIPpRAfg

4. Recytacja wiersz

Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

5. Śpiewanie piosenki „Kończymy już przedszkole”

6. Czytanie, samodzielnie lub z pomocą R., tekstu na zakończenie przedszkola. Książka s. 96 dla dziecka.