Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 83
Odsłon : 54061

Rekomendacje

Grupa 5 - Jagódki
Zadania 01.06. - 05.06. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

 

TEMATYKA TYGODNIA „Niby tacy sami, a jednak inni” 01.06- 05.06. 2020


PONIEDZIAŁEK 01.06.20

1. Słuchanie piosenki „Kolorowe dzieci” -Majka Jeżowska– poznanie wyglądu i życia dzieci świata

https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4

2. Karta pracy, cz. 4, s. 58.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez R. imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

3. Zabawa przy piosence „Wszystkie dzieci nasze są” - Majka Jeżowska

https://youtu.be/d_vuxQ-9iVQ

4. Opowiadanie rodzicom o swoich marzeniach związanych z Dniem Dziecka.

5. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci – organizowanie wspólnych zabaw z rodzicami.

6. Zabawy okazji Dnia Dziecka:

· Zabawy i konkursy zręcznościowe

· Konkurs piosenek.

· Rozwiązywanie zagadek przyrodniczych.

· Taniec przy muzyce.

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Leżymy przodem (na brzuchu) uginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę. (7 razy do przodu i 7 do tyłu)
  2. Kręcimy skakanką (na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki), a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy – kręcimy coraz szybciej.
  3. Małe kaczuszki – robimy przysiad, chwytamy się za kostki, nogi są w delikatnym rozkroku – maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę. (dystans to około 10 metrów)
  4. Biegamy w różnych kierunkach w tempie podanym przez nas na dowolnym instrumencie. Na sygnał, czyli np. mocne uderzenie w instrument, zatrzymujemy się i wykonujemy okrężne ruchy ramionami, tzw. skrzydła wiatraka.
  5. Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).

 

WTOREK 02.06.20

1. Słuchanie piosenki Dziwni goście

https://youtu.be/Mq5LVKj8pXQ

I. Przyszła do mnie dziś pani Złość.

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

brzydkie miny stroi. O! O! O!

A za chwilę wszedł wielki Śmiech

i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

i żartuje sobie: he, he, he!

Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,

złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.

E e e emocje, czasem ich wyproście.

Bo i tak powrócą w inny czas,

jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

II. Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,

łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.

Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

Ref.: E e e emocje…

2. Rozmowa na temat piosenki.

R. zadaje dzieciom pytania:

−− O czym jest ta piosenka?

−− Co oznacza słowo: emocje?

−− O jakich emocjach jest mowa w piosence?

−− Jakie emocje nas „odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?

3. Ćwiczenie w czytaniu. Książka (s. 82–83) dla dziecka.

5-latki słuchają tekstu czytanego przez Rodzica

6-latki czytają tekst znajdujący się pod ilustracjami w książce.

4. Wykonanie pracy plastycznej „Dzieci z całego świata” w oparciu o film do piosenki

https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4

5. Zabawa uwrażliwiająca zmysł dotyku – Badamy swoją twarz.

Dziecko za pomocą dotyku bada kształt swojej głowy, wypukłość nosa, uszu i policzków, ułożenie brwi itp.

Rodzic pyta:

− Jaki kształt ma głowa?

− Jakie są wasze włosy? (Proste, kręcone, miękkie…).

− Wymieńcie części twarzy.

− Popatrzcie na mamę.

- Czy mama ma taki sam kolor oczu i włosów jak ty?


ŚRODA 03.06.20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 54.

Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia (swoich imion) i nazwiska (lub z pomocą R.).

2. Utrwalenie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy

3. Gimnastyka „Prawa Lewa”

https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA

4. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.

Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

5. Oglądanie filmu „Duże sprawy w małych głowach”

https://youtu.be/N1sTKBOs78A

6. Wypowiadanie się na temat osób niepełnosprawnych, ich problemów z jakimi muszą się codziennie mierzyć i jak sobie z nimi radzą. Dzieci zastanowią się jak mogą im pomóc.

J. ANGIELSKI :

" I love Mountains" " Uwielbiam góry"  link: https://www.youtube.com/watch?v=NimD3J37y3I

I love the mountains - uwielbiam góry I love the rolling hills- uwielbiam wzgórza/ I love the flowers-uwielbiam kwiaty/ I love the daffodils-uwielbiam żakile/ I love the fireside when the lights are low- uwielbiam byś przy ognisku kiedy zachodzi słońce.. I love the daisies-uwielbiam stokrotki / I love the groundhogs- uwielbiam świstaki/ I love the warm breeze- uwielbiam ciepły wietrzyk I love the melting snow- uwielbiam topiący się śnieg. I love the sunbeams- uwielbiam promienie słoneczne Peering through the trees- przedzierajace się przez drzewa. I love the bunnies- uwielbiam króliczki / I love the butterflies-uwielbiam motyle / I love the elephants- uwielbiam słonie I love the song birds- uwielbiam śpewy ptaków/ I love the white clouds floating through the sky- uwielbiam chmury sunące po niebie. I love the Cattails. I love the lily pads I love the speckled frogs- żabkiI love the baby ducks- małe kaczuszki I love when grasshoppers Play a merry tune- lubię gdy koniki polne graja wesoła melodie.


CZWARTEK 04.06.20r.

Gimnastyka

https://youtu.be/ozI7YcVASgo

1. Wykonanie pracy „Pożegnalny obrazek dla przyjaciela.”

•• Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?

Dzieci podają cechy przyjaciela, np.: dba o nas, jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia nas, czujemy się przy nim bezpiecznie…

•• Bezgłośne wymawianie imion swoich przyjaciół.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 58.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez R. imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

3. Ćwiczenia ruchowe – naśladowanie chodzenia po różnym podłożu i w różnych warunkach.

4. Dzieci naśladują chodzenie, Np.

− po piasku,

− po kamieniach,

− gdy wieje mocny wiatr,

− przez rwący strumyk,

− po głębokim śniegu…

5. Nauka wiersza Krystyny Datkun-Czerniak „Wszystkie dzieci.”

W sercach dzieci Mają prawo do miłości

radość gości – przecież po to są!

– gdy bezpieczne są.

J. ANGIELSKI:

"I want to be like Mummy !" Cce być jak moja mama ! link:  https://www.youtube.com/watch?v=1ypyksuijLs

Look at the many things my mom can do - popatrz jak wiele potrafi mama ! She cares for me and you - ona dba o Ciebie i o mnie. Look at the many things my mom can do I can do it too! Popatrz na wiele rzeczy, które potrafi moja mama ja to też potrafię ! I want to be a Mommy like you - chce być mama jak Ty And do the things that mommies do. Teaching and playing - robić rzeczy które robią mamy. Uczyć i bawić ! And hard stuff too I want to be like you- trudne rzeczy też. chce być taki jak Ty mamusiu !


Piątek 05.06.20r.

1. Rozwijanie percepcji słuchowej „Słowo na …”

Dziecko wymyśla słowa na litery podawane przez rodzica.

2. Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk” Moje uczucia”.

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

• Rozmowa na temat tekstu.

− Co mieszka w sercu?

− Czy zawsze jest nam wesoło?

− Czy zdarza się, że coś was smuci?

− Czy zdarza się, że coś was złości?

3. Bajka o emocjach dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

4. Karta pracy, cz. 4, s. 59.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach. Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.

5. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Moja minka”

Dziecko próbuje mimiką twarzy przedstawić emocję podaną przez rodzica np. złość, radość, zdziwienie, strach….

6. Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dzieci, i tego, co je smuci.

Dla każdego dziecka: kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunek chmurki, a w prawym górnym rogu – słoneczka, kredki. Dalszą część swojego rysunku dzieci planują samodzielnie.


Religia:

Temat: 40. OSTATNIA WIECZERZA – JEZUS POZOSTAWIA

NAM SWOJĄ PAMIĄTKĘ.

Cele katechetyczne:

- Uczeń pamięta, że Pan Jezus przemienił chleb i wino w swoje Ciało i Krew,

- Uczeń potrafi porównać ostatnią wieczerzę z Mszą św.

Gromadzimy różne pamiątki. Są one dla nas czymś cennym, bo przypominają

kochane osoby. Dziś chcę wam powiedzieć o najwspanialszej pamiątce, jaką pozostawił

nam Pan Jezus.

W uroczysty wieczór przed swoją męką Pan Jezus zaprosił swoich uczniów do

stołu. Chciał spożyć z nimi świąteczną kolację, która nosi nazwę ostatniej wieczerzy.

Wybrał dla niej wieczernik – obszerną salę, gdzie zgromadzili się wszyscy, podobnie

jak my teraz. Powiedział im, że jest to szczególna wieczerza. Dotąd nikt nigdy do

takiej wieczerzy z Panem Jezusem nie zasiadał. Dopiero potem ludzie będą zapraszani

do udziału w tej uczcie. Posłuchajmy, co Pan wtedy zrobił.

Filmik Brat Franciszek Co to jest Eucharystia https://youtu.be/DI6Uet4pmzs?t=245 (4:04 do 4:23)

R. podsumowuje:

Gdy Pan Jezus wziął chleb i kielich z winem, zachęcił uczniów: „Bierzcie

i jedzcie, to jest Ciało moje”, „Bierzcie i pijcie, to jest Krew moja”. Wtedy chleb

przestał być zwykłym chlebem, wino przestało być zwykłym winem. W znaku chleba

i wina Pan Jezus pozostawił wszystkim ludziom na ziemi samego siebie. W znaku

chleba i wina uczniowie łączyli się z Panem Jezusem, z Jego męką, śmiercią i z Jego

zmartwychwstaniem.

Jest to najwspanialsza pamiątka Pana Jezusa. Na koniec poprosił swoich uczniów,

żeby na pamiątkę ostatniej wieczerzy czynili to samo co On.

– Kiedy słyszymy słowa „Bierzcie i jedzcie to jest Ciało moje”, „to jest Krew moja?”

Filmik D 3 1 Film o eucharystii https://youtu.be/jI4E91uNSOc (od początku do 0:42)

Podczas Mszy św. kapłan bierze do rąk chleb, który jest okrągłym opłatkiem.

Powtarza nad nim to samo, co Pan Jezus powiedział na ostatniej wieczerzy: „Bierzcie

i jedzcie, to jest Ciało moje”. Następnie bierze kielich z winem i mówi nad nim:

„Bierzcie i pijcie, to jest Krew moja”. Wtedy staje się cud: chleb i wino nie są już

zwykłym chlebem i winem, tylko prawdziwym Ciałem i Krwią Pana Jezusa. W znaku

chleba i wina jest od tej chwili obecny prawdziwy Pan Jezus, który dla nas umiera

i zmartwychwstaje. Jest to ta sama pamiątka, którą pozostawił nam podczas ostatniej

wieczerzy. Każda Msza św. jest więc najwspanialszą pamiątką Pana Jezusa.

W znaku chleba i wina Pan Jezus jest naprawdę obecny, żywy i prawdziwy.

Puzzle Msza św. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0a2dd9a09e76

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

 
Zadania 25.05. - 29.05. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „ Święto rodziców” od 25.05- 29.05. 2020


PONIEDZIAŁEK 25.05.2020r.

1. Oglądanie przyniesionych przez dzieci zdjęć rodziców z ich dzieciństwa.

Zdjęcia rodziców dzieci z ich dzieciństwa. Porównywanie zdjęć z wyglądem dzieci danych rodziców.

2. Nauka piosenki „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

3. Zabawa orientacyjno-porządkowa Wysoko – nisko.

Tamburyn – jeśli jest możliwość.

Dzieci biegają po pokoju przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze, na hasło Wysoko! stają na palcach, wyciągają w górę ręce i klaszczą nad głową; hasło Nisko! jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

4. Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.

Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.

5. Układanie zdrobnień do słów:

mama, tata.

np.

mama – mamusia, mamuśka, mamunia…

tata – tatuś, tatusiek, tatunio…

6. Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego Nie jesteś sam.

Mama biega po pokojach ze ścierką,

z odkurzaczem, z froterką.

Tata biega po pokojach z fajką,

z książką z pomysłami.

A ja siedzę szczęśliwa

w pokoju, gdzie lalka Rozalka,

zeszyty do pierwszej klasy,

atlasy…

Gdy w domu- tatuś i mama

Nie jestem sama.

• Rozmowa na temat wiersza:

Rodzic pyta: − Co robi mama? − Co robi tata? − Gdzie jest dziewczynka? − Dlaczego jest szczęśliwa? • Wypowiadanie fragmentami

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)
  2. Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).
  3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.
  4. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo
  5. Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.

 

WTOREK 26.05.2020r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 46.

Czytanie zdań z Rodzicem lub samodzielnie.

Rysowanie swojej mamy i swojego taty.

Nazywanie kwiatów.

2. Gimnastyka z mamą:

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

3. Karta pracy, cz. 4, s. 47.

Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa.

Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.

4. „Laurka dla mamy i taty” – praca plastyczna

Wyprawka, karta 24, klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w jasnym kolorze formatu A4, naklejki.

• Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.

• Wycinanie z karty gotowych elementów.

• Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie.

• Odczytuje z Rodzicem. lub samodzielnie napis: Kwiaty dla Mamy i Taty. Przykleja go na pierwszej stronie laurki.

5. Zabawa „Lustro”.

Dzieci dobierają się parami z rodzicem lub z rodzeństwem. Stają naprzeciwko siebie. Jedno dziecko wykonuje dowolne ruchy, drugie je naśladuje. Po chwili następuje zmiana ról.

6. Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?

Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby. Np.: dziecko mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Następnie dzieci syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).


ŚRODA 27.05.2020r.

Język angielski

"Dzień mamy" "Happy Mother's day" link: https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

Mother's Day- Dzień mamy. Happy Mother's Day-szczęśliwego dnia mamy Here's a gift I'll give to you on this Mothers Day - to mały prazent jaki mogę Tobie dać na dzień mamy.

I'll clean my room-posprzątam pokój I'll make my bed-pościele łóżko, I'll put my toys away-poodkładam zabawki

I'll be good just for you on this mother's day-,i będe grzeczny i dobry dla Ciebie w ten dzień matki.

oraz "Months of the year" "Miesiące" link: https://www.youtube.com/watch?v=W7MLULT2wxQ

1. Karta pracy, cz. 4, s. 48.

Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za Rodzicem.

Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka.

Naklejanie brakujących serduszek.

Rysowanie po śladach dużych serduszek.

Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek

2. Zabawy muzyczno - ruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=jENEuU0SEsU

3. Nauka rymowanki dla mamy i jej wersji dla taty.

Dziecko powtarza tekst rymowanki fragmentami za Rodzicem:

Mamo, mamo– co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Mamo, mamo – kocham Cię!

Tato, tato – co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Tato, tato – kocham Cię!

4. Rozmowa na temat – Jak dzieci pomagają rodzicom?

− Czy pomagacie rodzicom w domu?

- W czym?

– Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?

5. Karta pracy, cz. 4, s. 49.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.

6. Zabawa Halo? Mamusia?

Dzieci spacerują po sali. Gdy Rodzic krzyknie:

Jeden!, zatrzymują się, podnoszą rękę do ucha i głośno mówią do słuchawki: Halo? Mamusia? Gdy usłyszą

Dwa!, mówią: Dzień dobry pani! z równoczesnym wyciagnięciem ręki jak do przywitania.

Na Trzy! mówią Ojojoj! i trzymają się za głowę.


CZWARTEK 28.05.2020r.

Język angielski

"The Toy song " "Piosenka z zabawkami" link https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI

what's in the box ?- co jest w pudełku a ball is in the box-piłka jest w pudełku, a doll-lalka, a car-samochód, a robot-robot, yo-yo-jojo

oraz "Playground"- "Plac zabaw" link:
https://www.youtube.com/watch?v=EMQC0GaP3hU

What is the most fun thing to do on the playground? co można fajnego robić na placu zabaw ? This is a playground. To jest plac zabaw. I can slide down very fast. slide. Mogę zjeżdżać na zjeżdżalni. Let’s swing as high as the sky. Swing- Można się huśtać wysoko do nieba. The seesaw moves up and down. seesaw Można się huśtać w górę i w dół. Let's make a sandcastle in the sandbox. sandbox Można zbudować zamek z piasku w piaskownicy. I can see the whole playground from the top of the jungle gym. jungle gym- Mogę zobaczyć cały plac zabaw z drabinek. Let’s hang on the rope ladder like spiders. rope ladder pochodźmy się na drabinkach z liny jak pająki. Let's go across the monkey bars like monkeys. Przejdźmy drabinki jak małpki. Let's go round on the Merry-go-round. merry-go-round-Można pokręcić się na karuzeli. The rocking horse moves back and forth. rocking horse Koń na biegunach buja się do tyłu ido przodu. Let's play together at the playground tomorrow! Pobawmy się na placu zabaw.



1. Karta pracy, cz. 4, s. 50.

Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.

2. „Ja i moja rodzina”- filmik edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=WecjIzN-WME

Wykonaj polecenia.

Spróbuj przedstawić swoją rodzinę.

3. Liczenie słów w wybranych zdaniach.

Rodzic podaje zdania a dziecko liczy w nich słowa i podają ich liczbę.

Np.:

Mama to mój największy skarb. (5)

Niech tata żyje sto lat! (5)

Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8)

Mamo, tato kocham was. (4)

Moja rodzina jest dla mnie najważniejsza. (6)

4. „Serduszko” – zabawa dydaktyczna

Rodzic rysuje na czerwonej kartce kształt serca.

Dziecko wycina je.

Rozmowa na temat słowa: serce.

Rodzic pokazuje dzieciom serduszko wycięte z czerwonego kartonu i pyta:

− Z czym kojarzy się wam ten kształt?

− Czym jest serce?

Informuje dziecko tym, że:

Serce jest mięśniem wielkości pięści. Jego szersza część skierowana jest ku górze, węższa ku dołowi. Dzięki sercu w naszym ciele może krążyć krew.

− Do czego ludziom potrzebne jest serce?

− Czy tylko ludzie mają serca?

5. Ćwiczenia z liczeniem – W PODSKOKACH

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

6. Karta pracy, cz. 4, s. 51.

Odwzorowanie kwiatków dla mamy.

Rysowanie po śladach rysunków róż.


PIĄTEK 29.05.20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 52.

Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.

2. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

3. Odkrywanie litery H, h

https://youtu.be/k4btQ-LguJ0 - zapoznanie z literą h, H

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70-74.

5- latki

Opisywanie, co przedstawia obrazek.

• Określanie pierwszych głosek w słowie hamak i nazwach zdjęć – rysowanie tyle kresek z ilu sylab składa się wyraz.

• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – hamak.

Dzieci dzielą słowo hamak na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Następnie podają nazwy zdjęć (hak, hełm, herbata, wahadło) – rysowanie tyle kresek z ilu głosek składa się wyraz.

• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach.

Dzieci wypowiadają głoskę h:

długo: hhhyyyy…

krótko: h,h,h,h,…

Określają, czy głoska h jest spółgłoską czy samogłoską. H jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

• Skreślenie co drugiej litery – odczytanie hasła z pozostałych liter s.71

• Czytanie wyrazów, liczenie liter i zaznaczenie ich liczby wg wzoru

· Uzupełnianie zdań obrazkami (z naklejek)

· https://youtu.be/-oZH9lWPpdQ –nauka pisania H,h

Pisanie liter h, H po śladach, a potem – samodzielnie s. 73

4. https://youtu.be/InxomdEHL8M - gimnastyka przy muzyce

 
Zadania 18.05.2020 - 22.05.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMAT TYGODNIA „ Łąka w maju” od 18- 22.05. 2020


Poniedziałek 18.05

1. Słuchanie piosenki Wiosna na łące (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

https://youtu.be/814z9Tpphkw

Rozmowa na temat tekstu piosenki.

− Kto przybył na łąkę?

− Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?

− Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?

− Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 36−37.

Oglądanie obrazka. Określanie, co dzieje się na łące w maju. Oglądanie zdjęć zwierząt, roślin nazywanie ich.

3. Poranna gimnastyka

https://youtu.be/sXqaZUp2N-w

4. Zapoznanie z literą ż, Ż w oparciu o filmiki

https://youtu.be/BOIA-erFEf4 -poznanie ż, Ż

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 64- 67.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie żubry i nazwach rysunków (żaba, żyrafa, leżak, jeże). Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter ż, Ż w wyrazach s. 65

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – żubry.

Dzieci dzielą słowo łodyga na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską ż

Dzieci wypowiadają głoskę ż:

długo: żżżyyyy…

krótko: ż, ż, ż,,….

Określają, czy głoska ż jest spółgłoską czy samogłoską. Ż jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

• Dzieci zaznaczają na niebiesko ż w okienkach pod obrazkami

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.65

Nauka pisania liter: ż, Ż

Pisanie liter ż, Ż po śladach, a potem – samodzielnie s. 67

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

6. Majowa łąka – praca plastyczna

Dla dziecka: wyprawka, karta 23, nożyczki, klej.

• Wycinanie z karty pasa w kolorze zielonym. Składanie pasa według instrukcji.

• Przyklejanie wiosennych kwiatów-naklejek według instrukcji (od największych do najmniejszych).


Gimnastyka korekcyjna:

  1. Stoimy z dzieckiem w szeregu, jedno za drugim i wykonujemy podskoki na jednej nodze po obu stronach wyznaczonej linii, po czym zmiana nogi. Następna wersja ćwiczenia przeskoki przez linię obunóż. Każdą wersję powtarzamy 2x.
  2. Leżymy przodem i robimy nożyce pionowe ramion, a następnie nożyce pionowe nogami. Powtarzamy 3x. Następnie w leżeniu przodem naprzemianstronny wznos prawego ramienia i lewej nogi, a następnie lewego ramienia i prawej nogi. Powtórzyć 3x.
  3. Ustawiamy się. Przed nami w odległości 5 kroków stawiamy kosz. Na sygnał bierzemy np. woreczki i wrzucajmy do kosza. Liczymy ilość woreczków z rzutów niecelnych. Tyle ile było rzutów niecelnych obiegamy kosz dookoła. Powtarzamy x 3.
  4. Siadamy na kolanach, kładziemy chustę na kolana, chwytamy chustę – skręcamy tułów w prawą stronę i przekładamy chustę oburącz za siebie, powracamy do pozycji wyjściowej, skręcamy tułów w lewo, chwytamy chustę i kładziemy z powrotem na kolanach. Powtarzamy 3x.
  5. Wyścigi do ustalonych wcześniej miejsc. Albo mierzymy czas albo z partnerem – kto pierwszy.


Wtorek 19.05. 20

1. Układanie puzzli „Łąka”- Wyprawka

2. Słuchanie odgłosów łąki

https://youtu.be/IoC7WCfx6Z0

3. Wycieczka na łąkę połączona z zabawami badawczymi. (Dla chętnych rodziców i dzieci -w razie trudności z realizacją wycieczki, realizujemy pkt. 3)

- Obserwowanie kwiatów na łące. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków.

- Poszukiwanie ziół na łące (np. mniszek pospolity, babka lancetowata)

- Znalezione zioła zabieramy do domu i wklejamy do zrobionego przez siebie zielnika.

- Poznawanie budowy kwiatu. Wskazywanie odpowiednich części.

- Obserwowanie życia zwierząt na łące, rozpoznawanie i nazywanie ich.

- Słuchanie odgłosów dochodzących z łąki.

4. Oglądanie filmu- „Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 – Łąka”

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

5. Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 74–77) dla dziecka.

5- latki - Słuchają tekstu czytanego przez R. lub starsze rodzeństwo

6- latki - Czytają tekst umieszczony pod ilustracjami.

6. Majowa łąka – praca plastyczna dowolną techniką do słuchanej piosenki

Wiosna na łące https://youtu.be/814z9Tpphkw

I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna

w kwiecistej sukience,

budzi maki i stokrotki,

jaskry i kaczeńce.

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,

świeci ciepłe słońce,

w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące!

II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,

da dziś pierwszy koncert.

Tańczą pszczoły i motyle,

żabki i chrabąszcze.

Ref.: Ptaki…

III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,

tańczą i śpiewają,

nawet krecik wyszedł z norki,

z myszką pląsa żwawo.

Ref.: Ptaki…

 


Środa 20.05.20

Język angielski

"Mój dom" "MY HOUSE"- link https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

This is my house-to mój dom.

roof-dach, windows-okna, door-drzwi, garden-ogród, garage-garaż, living room-salon, kitchen bathroom, toilet-ubikacja, bedroom- sypialnia

1. Oglądanie filmu rozwój motyla - przypomnienie

https://youtu.be/zNeizTuJCgg

2. Karta pracy, cz. 4, s. 38 - 39

Numerowanie kolejnych obrazków za pomocą kropek (lub liczb).

Oglądanie zdjęć motyli. Słuchanie ich nazw. Opowiadanie o najciekawszym motylu.

Otocz pętlą owady i dokończ rysować motyle wg wzoru.

3. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

4. Zabawy z sześcianem.

- Przypomnienie cech kwadratu

− Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.

− Jakie są boki kwadratu?

• Zapoznanie z sześcianem.

Karta pracy, cz. 4, s. 40.

Oglądanie kilka sześcianów różniących się wielkością. Określanie różnic i podobieństw między nimi, kształtu boków (kwadraty)

Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

•• Zabawy z sześcianem – kostką.

Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności podanych przez R., ile oczek (lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce.

Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

− Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.

5. Gimnastyka ,,Ręce do góry”

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

6. Kolorowanka Łąka w maju.

Dla dziecka wyprawka: karta L, kredki.

 


Czwartek 21.05.20

Język angielski

"Jobs" -"zawody". link: https://www.youtube.com/watch?v=BfegL6UbX-0

Whose tools are these?-czyje to narzędzia ? artist-artysy Where do you work?-gdzie pracujesz ? I work in a studio.-pracuje w studo. /Whose tools are these?- carpenter-stolarza. Where do you work?- I work in a carpenter’s shop.- pracuję w sklepie stolarskim. // Whose tools are these?-Czyje to narzędzia, cook- kucharza, Where do you work? I work in a restaurant.-w restauracji,// Whose tools are these? doctor-lekarza. where do you work? I work in a hospital- pracuje w szpitalu. // Whose tools are these?-engineer-inżyniera. Where do you work ? I work in a factory-pracuję w fabryce. //Whose tools are these? farmer-rolnika Where do you work? I work in a farm-pracuje w gospodarstwie.// Whose tools are these?-firefighter-strażaka.Where do you work?I work in a fire station-pracuje w straży pożarnej.// Whose tools are these? hairdresser-fryzjera, Where do you work?I work in a salon-pracuje w salonie.// Whose tools are these? pilot-pilota. Where do you work ? I work in an airplane- pracuje w samolocie.// Whose tools are these? police officer-policjanta Where do you work? I work in a police station- pracuje na posterunku.// Whose tools are these? scientist - naukowca Where do you work? I work in a science lab- pracuje w laboratorium.//Whose tools are these? singer-piosenkarza Where do you work? I work in a broadcasting station- w stacji telewizyjnej lub radiowej.// Whose tools are these? teacher-nauczyciela. Where do you work?I work in a school- pracuje w szkole. //Whose tools are these?vet - weterynarza. Where do you work? I work in an animal hospital-pracuje w klinice dla zwierzat.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 41.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

2. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

3. Rozwiązywanie zagadek Bożeny Formy „Mieszkańcy łąki”.

Wiosną i latem się pojawia,

kiedy ranek nastaje

jej kropelki są na kwiatkach,

listkach i na trawie. (rosa)

Na niebie jej barwy

pięknie się mienią,

jak most ogromny

łączy niebo z ziemią. (tęcza)

Błyszczący na jej plecach

płaszczyk czerwony,

czarnymi kropkami

pięknie ozdobiony. (biedronka)

Rozciąga policzki

jak woreczki małe.

Zimowe zapasy

przenosi w nich całe.

Na czas mroźnej zimy,

gromadzi je w norze.

Ma miłe futerko,

znacie go może? (chomik)

Ma barwne skrzydła,

fruwa nad łąką

i bardzo lubi,

gdy świeci słonko. (motyl)

Jak się ten owad nazywa?

Przez cały dzień pracuje.

Na plecach nosi ciężary,

kopiec wielki buduje. (mrówka)

4. https://youtu.be/LMLSxZJTNnE - Z kamerą wśród pszczół | Odcinek 1, 2

5. Karta pracy, cz. 4, s. 42.

Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu.

Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom. (Degustacja różnych miodów).

 


Piątek 22.05.20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 43.

Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać.

Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.

2. https://youtu.be/BaoeM_gOEsc - Rośliny lecznicze i jadalne z łąki

3. Kończenie rymowanek o łące.

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)

Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka… (biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)

Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

4. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

5. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 76.

Czytanie zdań, pisanie X pod wyrazem tak jeżeli zadanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem

nie, jeżeli zdanie jest fałszywe

6. Praca plastyczna „ Mieszkańcy łąki” wg pomysłu dzieci lub propozycji:

https://youtu.be/ac005YUARcc - Mieszkańcy łąki z papierowych pasków

https://youtu.be/UohDHJAy25Q - Zwierzęta łąki z rolek

 

 
Zadania 11.05. - 15.05. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „Czyste powietrze wokół nas” 11-15.05


Poniedziałek 11.05.20r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 20- 21

Dzieci rysują szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.

Następnie naklejają w ramce widokówki, zdjęcia albo rysują ważne miejsca ze swojej miejscowości.

Rysują po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

2. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

3. Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Małe miasteczko.

W małym miasteczku nie ma wieżowców,

schodów ruchomych ni zoo,

lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.

Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

Czyste powietrze pachnie zielenią,

na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko.

4. Rozmowa na temat wiersza.

− Jak wygląda małe miasteczko?

− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

Np.: spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…(małe miasto/wioska);

dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób(duże miasto).

5. Wyjście do ogrodu - zadaniem dzieci jest:

− oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych w otoczeniu

– dostrzeganie źródeł, rodzaju i koloru dymów ( z kominów, z pojazdów, )

− utrwalenie nazwy ulicy i numeru domu

6. Oglądanie filmów „ Zanieczyszczenia powietrza w gospodarstwie domowym”

https://youtu.be/UfnFm98heqQ -

https://youtu.be/_hFeyP3Dwfw - Transport zanieczyszczenia -

 

Wtorek 12.05. 20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 22- 23

Kolorowanie ramki zdjęcia przypominającego miejscowość dziecka. Kolorowanie rysunku

Dzieci czytają z R. (lub samodzielnie) nazwy miejscowości. Następnie rysują znak + pod napisami miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi.

Dzieci kolorują rysunki.

2. Poranna gimnastyka

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

3. Praca plastyczna „ Co dymi i nas zatruwa” – w oparciu o spostrzeżenia i obejrzane wczoraj filmiki.

4. Oglądanie plakatu ( dopiero po skończonej pracy dziecka) – porównanie czy podobne źródła dymu dzieci narysowały.

5. Rozmowa z dziećmi o tym że dym może mieć wiele źródeł, może przybierać różne barwy, że niektóre są bardzo szkodliwe dla zdrowia. Pytamy:

- co dymi? - jak dymi? - co dymi najmocniej, co najsłabiej?

Komentarz:

Dymy są oznaką tego, że coś się pali, coś spala się: np. drewno, papier, benzyna. Spalanie tych rzeczy czemuś służy: ogrzewaniu mieszkania, gotowaniu, uruchomieniu pieca fabrycznego, poruszaniu się pojazdów. To jest ludziom potrzebne ale dymy są szkodliwe, bo zanieczyszczają środowisko, szkodzą zdrowiu ludzi i zwierząt.

Ludzie zabezpieczając się przed dymam zakładają specjalne filtry, katalizatory na kominy, na rury samochodowe. Czasem dymy powstają, gdyż płona lasy, domy. Są to jednak nieszczęśliwe zdarzenia, nieprzewidziane przez ludzi sytuacje.

6. Oglądanie filmiku „Co możemy zrobić – animacja”

https://youtu.be/DjtFCbXh8as -


Środa 13.05.20

Jęz. angielski

pięć zmysłów" "Five senses song"- link: https://www.youtube.com/watch?v=vXXiyIGqliE

I have two eyes- mam dwoje oczu So I can see,-bym widział And a nose to smell.- i nos do wachania I have ten fingers-mam dziesięć palców That can touch, bym mógł dotykać They do it very well!-robią to dobrze I have two ears- mam dwoje uszu So I can hear,- bym mógł słyszeć The birds up in the trees.-ptaki tak wysoko na drzewach.

I have a tongue- mam język Inside my mouth,- w buzi To taste the food I eat.- bym mógł smakować jedzenie, które jem.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 24 -25

Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu miejscowości dzieci albo jego wymyślenie.

Rysowanie po liniach- sprawdzenie gdzie mieszkają dzieci

2. Słuchanie piosenki o Dinku – nauka refrenu

https://youtu.be/vOdnPFDtUro

Piosenka o Dinku
(muzyka D. Kleczkowska, słowa A. Dobrowolska)

Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!
I
Żył dinozaur, mały Dinek,
co przyjaciół miał w przedszkolu,
chodzi z nami na wycieczki,
czasem w lesie, w parku, w polu.
II
Raz się wybrał na wakacje -
zaraz pociąg szybko ruszy,
a w wagonie pech – palący,
zmienić miejsce Dinek musi.
Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!

3. Rozmowa zw. z treścią piosenki:

- O kim mówi piosenka?

- Jak wygląda Dinus i dokąd się wybrał

- Czego nie lubi Dinuś i dlaczego?

- Jak myślicie skąd bierze się dym papierosowy?

- Papieros dymi, bo spala się w nim tytoń, a dym tytoniowy zawiera kilka tys. różnych substancji, wśród nich jest szkodząca zdrowiu nikotyna. Dym z papierosów szkodzi nie tylko temu kto pali, ale także tym, którzy są w tym pomieszczeniu co palący człowiek. Dlatego mamy unikać miejsc zadymionych.

4. Zapoznanie z maskatką programu Dinusiem- omówienie wyglądu - kolorowanie kredkami.

 


CZWARTEK 14.05.2020r.

Jęz. angielski

Hobbies-hobby i zainteresowania link: https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc

playing the guitar-granie na gitarze

reading books - czytanie ksiażek

drawing-rysowanie

watching TV- oglądanie telewizji

cooking- gotowanie

singing-śpiewanie

dancing-tańczenie

listening to music-słuchanie muzyki

playing games- granie w gry

swimming-pływanie

hiking- wędrowanie

taking photographs- robienie zdjęć

playing basketball-granie w koszykówke

riding a bike jeżdżenie na rowerze.

1. Zabawa ruchowa „Wysoko – nisko”

Maskotka dla każdego dziecka, nagranie wesołej melodii.

Dzieci biorą do ręki jedną z pluszowych maskotek znajdujących się w domu. Wykonują własne improwizacje taneczne z zabawką w roli partnera. Na przerwę w muzyce, zgodnie z poleceniem wydanym przez rodzica, pokazują swojemu partnerowi, co znajduje się wysoko (wspinają się na palce, wyciągając rękę z maskotką w górę) lub nisko (wykonują przysiad i pokazują np. wzory na dywanie). Zabawę powtarzamy kilka razy.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 26.

Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów

i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po

prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków.

3. Zabawa Dokończ zdania.

R. mówi początek zdania, a dzieci je kończą.

Miejscowość, w której mieszkam, to…

Mieszkam przy ulicy…

Mój numer domu to….

Lubię swoją miejscowość, bo…

Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…

4. Zabawa ruchowa przy muzyce „Dzieci do domu”

https://www.youtube.com/watch?v=ranx-T904iI

Dzieci poruszają się rytmicznie do piosenki. Na przerwę w muzyce dzieci biegną do „swoich domów” ( czyli do ustalonego miejsca w pokoju, który w zabawie jest ich domem). Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. Historyjka o podróży Dinusia pociągiem. ( tekst zostanie dodany w załączniku)

Rodzic czyta historyjkę, natomiast dzieci uważnie słuchają i wykonują ilustrację pantomimiczną - wykonują wszystkie niezbędne czynności, ruchy.


PIĄTEK 15.05.2020r

1. „Masaż na dobry humor” – zabawa na powitanie.

Rodzic recytuje wiersz, a dzieci wykonują gesty zgodne z jego treścią:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.

Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.

Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.

Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 27.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali –

dużych i małych

3. „Moja miejscowość” – opowiedz, co widzisz.

Patrząc przez okno swojego domu, wypowiedz się na temat swojej miejscowości: Co ciekawego widzisz, patrząc przez okno? – ułóż poprawnych kilka zdań. (opisz budynki, które widzisz, przyrodę krajobraz)

4. Karta pracy, cz. 4, s. 28.

Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne (6-latki) lub z R. (5-latki)

napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.

Rodzic pyta:

−− Co to jest Bałtyk?

−− Gdzie się znajduje?

−− Jak nazywa się stolica Polski?

Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru.

Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

5. Zabawa ruchowa mająca na celu utrwalanie prawej i lewej strony ciała

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

6. Quiz podsumowujący dotyczący czystego powietrza wokół nas.

Co należy robić ze śmieciami?

· trzeba je kolekcjonować w piwnicy lub na strychu

· trzeba je spalić w ogniskach i piecach żeby nie było ich widać

· trzeba je segregować w odpowiednio oznaczonych pojemnikach

Ja dbać o czyste powietrze?

· nie wolno palić w piecu złego węgla, bo zawiera on dużo zanieczyszczeń

· nie wolno kaszleć i kichać, żeby nie zanieczyszczać powietrza

· nie wolno sadzić nowych drzew, bo jest ich za dużo i śmiecą liśćmi

Co zanieczyszcza powietrze?

· jazda na rowerze

· dymy wydobywające się z fabryki

· podlewanie kwiatków

Co może mieć zły wpływ na nasze zdrowie?

· przebywanie z osobami, które palą papierosy

· spacery do lasu

· poranna gimnastyka

 

 
Zadania 04.05.-08.05. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus   

TEMATYKA TYGODNIA „ DBAMY O PRZYRODĘ” od 04.05- 08.05.20r.


PONIEDZIAŁEK 04.05.20

1. Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.

Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Strażnicy przyrody”.

Kolorowanie rysunków zwierząt.

− Co robiły dzieci w lesie?

− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

− Jak wy zachowujecie się w lesie?

2. Słuchanie piosenki „Ochroń Ziemię”.

https://youtu.be/92ySNopG43Y

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię…

3. Rozmowa na temat tekstu piosenki

Rodzic zadaje dzieciom pytania:

- Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

4. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

5. Odkrywanie litery F, f

https://youtu.be/F8W3oi1I20E - nauka literki F, f

https://youtu.be/2fOC-Cd8qjY - Nauka pisania liter f

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 58–61.

5- latki

Opisywanie, co przedstawia obrazek.

• Określanie pierwszych głosek w słowie farby i nazwach rysunków.

• Zaznaczanie liter f, F w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – farby.

Dzieci dzielą słowo farby na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę f słychać na początku (futro, flaga, fasola…), w środku słowa (agrafka, alfabet, wafle…).

Dzieci wypowiadają głoskę f:

długo: fffyyyy…

krótko: f, f, f, f…

Określają, czy głoska f jest spółgłoską czy samogłoską. F jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

• Nazywanie zdjęć ( flaga, fotel, wafel, harfa)

• Rysowanie pod zdjęciami modeli ich nazw.( tyle okienek ile jest głosek)

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.59

• Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab oraz wyrazów z uzupełnionych liter s.60

· Pisanie liter f, F po śladach, a potem – samodzielnie.

2. https://youtu.be/InxomdEHL8M - gimnastyka przy muzyce


Gimnastyka korekcyjna:

1. Do tego ćwiczenia przyda się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. „Spadające gwiazdki” - odskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. „Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.


WTOREK 05.05.20

1. Oglądanie filmu edukacyjnego – „ W kontakcie z naturą”

https://youtu.be/zleExE18fqQ

2. Karty pracy, cz. 4, s. 14–15.

Oglądanie obrazków. Ocenianie, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody.

Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę. Słuchanie nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach.

3. Nauka refrenu piosenki „Ochroń Ziemię”.

https://youtu.be/92ySNopG43Y

4. Karta pracy, cz. 4, s. 16.

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań. Przedstawianie ich za pomocą liczmanów – tworzenie zapisów.

Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

5. Założenie hodowli hiacyntów - Karta pracy, cz. 4, s. 19.

Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów. Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.

Dzieci podają, jakie czynności należy wykonać:

− przygotować doniczkę z ziemią,

− włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,

− podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,

− podlewać hiacynta co kilka dni.

Uzupełnianie rysunków tulipana według wzoru.

•• Założenie hodowli przez dzieci w domu np.( cebuli, ziemniaka lub fasoli)

rośliny, ziemia ogrodnicza, konewka z wodą, łopatki, doniczki.


ŚRODA 06.05.20r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 17.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach. Rysowanie tulipanów po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Kolorowanie ich.

2. Oglądanie bajki edukacyjnej „ Rady na odpady”

https://youtu.be/0WS8vo0iD2k

3. Praca plastyczna „ Segregujemy śmieci.”

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 21, klej, nożyczki, kredki.

• Oglądanie rysunków pojemników służących do segregowania śmieci.

• Wycinanie z karty elementów pojemników.

• Kolorowanie pojemników na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać (przedstawione na rysunkach).

• Składanie i sklejanie pojemników zgodnie z instrukcją.

4. Zabawa muzyczna

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

5. Karta pracy, cz. 4, s. 18.

- Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach. Wyjaśnienie znaczenia słowa recykling.


CZWARTEK 07.05.20 r.

1. Ekokultura - film edukacyjny

https://youtu.be/6jIaQJIaNCs

2. Wyjaśnianie słów lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.

3. Śpiewanie piosenki „Ochroń Ziemię”.

4. Wykonanie pracy plastycznej „Jaki piękny jest świat!” dowolną techniką i wg pomysłów dzieci z wykorzystaniem obrazków z wyprawki.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karty do wypchnięcia – ze zwierzętami, z owocami, warzywami, roślinami, kredki, kartka , klej

Dzieci przedstawiają na rysunku piękno przyrody – roślin, zwierząt, wykorzystując obrazki zwierząt i roślin.

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M


PIĄTEK 08.06.2020r.

1. Zabawa ruchowa na powitanie „Dzięcioł na drzewie”

Dziecko, stojąc w lekkim rozkroku naśladuje ruchy dzięcioła stukającego w pień drzewa ( wykonują przy tej zabawie skłony i skręty głowy).

2. Ćwiczenia w czytaniu Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 66.

Przyporządkuj przeczytane zdanie do odpowiedniego obrazka – wpisz obok numer.

3. Rozszyfruj ukryte wyrazy:

Dzieci nazywają figury i zaszyfrowane pod nimi litery. Następnie odszyfrowują ukryte wyrazy:

4. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.63.

Wykonywanie działań matematycznych.

5. Poćwicz – dźwięki wysokie i niskie

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

6. Karta pracy cz.4, s.16

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań. Przedstawia-

nie ich za pomocą liczmanów. Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

 

 
Zadania 27.04.-30.04. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „WIOSNA NA WSI” 27.04- 30.04 2020r.


Poniedziałek 27.04. 20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 8-9

Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam

i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach (5-latki) lub

samodzielne (6-latki). Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach

2. Słuchanie piosenki „Na podwórku”- rozmowa na temat piosenki

https://youtu.be/An265-G0WOs

I.

Na podwórku na wsi jest mieszkańców tyle,

że aż gospodyni trudno zliczyć ile.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.

Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.

Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.

Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,

hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul

podwórkowy chór.

II.

Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa,

tam w zagrodzie owce i brodata koza.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki

III.

A tu są króliki: i duże, i małe,

łaciate i szare, i czarne, i białe.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki

- Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?

− Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?

3. Karty pracy, cz. 4, s. 4–5.

- Nazywanie zwierząt, które grupa Ady zobaczyła na wsi w gospodarstwie agroturystycznym.

- Odszukiwanie zwierząt znajdujących się w pętlach na dużym obrazku.

4. Zapoznanie z literą j, J w oparciu o filmiki

https://youtu.be/yMIY7XESVpU poznanie j, J

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 52- 55.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie jajka i nazwach rysunków ( jagody, jogurt, kajak, klej). Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter j, J w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – jajka.

Dzieci dzielą słowo jajka na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską j, J

Dzieci wypowiadają głoskę j:

długo: jjjyyyy…

krótko: j, j, j ,….

Określają, czy głoska j jest spółgłoską czy samogłoską. J jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.53- 54

• Rozwiązują krzyżówkę

Nauka pisania liter: j, J

https://youtu.be/vtymVPdwi6U

• Wodzenie palcem po literze j – małej i wielkiej, pisanej.

Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie s. 55

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

6. Słuchanie piosenki „ Na podwórku” – nauka refrenu

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie. Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenia na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe .


Wtorek 28.04.20r.

1. Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 62–65)

5- latki - dzieci słuchają tekstu czytanego przez rodzica.

6-latki - dzieci czytają głośno teksty znajdujące się pod ilustracjami do opowiadania.

2. Ćwiczenia grafomotoryczne - Karta pracy, cz. 4, s. 3.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladzie drogi kury do kurnika.

3. Utrwalanie refrenu piosenki „Na podwórku”. Nauka zwrotek.

https://youtu.be/An265-G0WOs

4. Karta pracy, cz. 4, s. 6-7

Naśladowanie głosów zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie zieloną pętlą

zwierząt, które mają dwie nogi, a czerwoną pętlą tych, które mają cztery nogi. Nazywanie

zwierząt, które są w jednej pętli, i tych, które są w drugiej pętli.

Rysowanie kotków według wzoru. Kolorowanie drugiego kotka, licząc od lewej strony.

Rysowanie kurczaczków według wzoru. Kolorowanie trzeciego od prawej strony.

•• Podział na sylaby (5-latki) i na głoski (6-latki) nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.

5. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 68-69.

Czytanie zadań, naklejanie odpowiednich zwierząt.

Wpisywanie odpowiednich liczb- ćw. na dodawanie i odejmowanie.

6. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

7. Kolorowanka wodna – Kura i kurczątka.

Dla każdego dziecka: wyprawka, kolorowanka wodna Kura i kurczątka, pędzelek, kubeczek

z wodą.( malujemy samą wodą bez farby).


Środa 29.04.2020r.

1.Karta pracy, cz. 4, s. 9.

Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

2.Oglądanie filmu edukacyjnego dotyczącego zwierząt gospodarskich i ich młodych

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

- jakie zwierzęta były omówione w filmie

- nazwij domy wymienionych zwierzą: kury, świnki, krowy, owce

- kto jeszcze mieszka z kurami w kurniku.

3. Karta pracy - Nowe przygody Olka i Ady.

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia s. 69. Rysowanie drogi kury do kurcząt.

4. Zabawa badawcza „Zgadnij, co to za smak?”

Rodzic przygotowuje dostępne w domu produkty spożywcze związane z omawianym tematem tygodnia (np. kawałeczki: sera białego, jajka gotowanego, masła, serka topionego lub łyżeczkę jogurtu czy śmietany).

Dziecko mając zasłonięte oczy smakuje podane mu produkty i próbuje rozpoznać, co je.

5. Połącz zwierzęta gospodarskie i ich młode

Koń kurczątka

Kaczka jagnięta

Krowa źrebięta

Kura kaczątka

Owca cielęta

6. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 69.

Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich liczb.

7. Zabawa ruchowa – „Uwaga, lis!”

Dzieci są kurami. Poruszają się po pokoju w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt. Na hasło: LIS, zatrzymują się natychmiast w miejscu, prostują plecy, kładą gazety na głowie i stoją nieruchomo do chwili, aż usłyszą ponowne hasło: KURKI .

J.angielski:

Piosenka " owoce i warzywa" ,"fruit and vegetables". Link: https://www.youtube.com/watch?v=S2hX3N7mHYk
apple I like apples. Lubię jabłka, banana I like bananas.-lubię banany
broccoli I like broccoli.-lubię brokuły cabbage I like cabbage- lubię kapuste carrot I like carrots.-lubię marchewki cucumber I like cucumbers.- lubię ogórki grapes I like grapes- lubię winogrona onion I like onions- lubię cebulę orange I like oranges.-lubię pomarańcze peach I like peaches-lubię brzoskwinie pear I like pears-lubię gruszki pineapple I like pineapples.- lubię ananasy potato I like potatoes-lubię ziemniaki strawberry I like strawberries-lubię truskawki tomato I like tomatoes-lubię pomidory


Czwartek 30.04.2020r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 10.

Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za

prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim

2. Oglądanie filmu edukacyjnego dotyczącego wiosennych prac na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

Rozmowa na temat filmu:

- jakie zboża zasiewamy wiosną

- czy zapamiętaliście jak inaczej w Polsce nazywane są ziemniaki

3. Karta pracy, cz. 4, s. 11.

Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie z rodzicem lub samodzielnie ich nazw.

Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej

niż w poprzednim.

4. Zabawa metodą opowieści ruchowej – „W ogrodzie”.

Dzieci wybrały się do ogrodu na zaproszenie ogrodnika Macieja (w roli ogrodnika rodzic.). Wita-

ją się z ogrodnikiem i rozpoczynają oglądanie ogrodu.

Dzieci:

Wąchają kwiatki, wykonują przysiad, skłon głowy w przód i głęboki wdech nosem, a wydech – ustami,

biegają po alejkach, wyciągają ramiona w bok,

naśladując motyle. rytmicznie podnoszą je i opuszczają.

Ogrodnik Maciej prosi dzieci o pomoc przy sadzeniu.

Dzieci:

Sadzą rośliny, wykonują siad klęczny, naśladują czynności:

kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią,

myją ręce po pracy, stają w rozkroku, wykonują lekki skłon tułowia w przód, pocierają dłońmi o siebie,

podlewają posadzone rośliny poruszają się po wyznaczonym miejscu ogrodu i naśladują podlewanie.

Ogrodnik chwali dzieci za dobrze wykonaną pracę i dziękuje za pomoc,

5. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia

, s. 70–71.

Rysowanie po śladach. Kolorowanie rysunków.

6. Ćwiczenia w czytaniu.

Dla każdego dziecka: karta G: zdjęcia: grabi, wideł, motyki, sekatora, łopaty, karta N: podpisy do zdjęć. Dzieci dobierają nazwy do obrazków narzędzi ogrodniczych.

7.Kolorowanie rysunku „Praca w ogrodzie”.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta M, kolorowanka

J.angielski:

Piosenka o kształtach. Shapes song link: https://www.youtube.com/watch?v=03pyY9C2Pm8

Okay everybody. We're going to make some shapes. Show me your hands. Let's start with a triangle! A triangle. Can you make a triangle? (4x) Can you find a triangle? Ready...GO! Czy znajdziesz trójkąt ? Szukaj teraz !!! Now, let's make a rectangle! -Teraz zróbmy prostokąt A rectangle. Can you make a rectangle?(4x) An oval. Can you make an oval? Czy potrafisz zrobić owalny kształt ? Now, let's make a star! - Teraz zróbmy gwiazdę. A star. Can you make a star?



 

 
Zadania 20.04.2020 - 24.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „ Wiosenne powroty” od 20.04.2020 – 24.04. 2020r.


Poniedziałek 20.04.20

1. Oglądanie filmu ptaki wiosną

https://youtu.be/l5c4hxgdaB4

2. Karta pracy, cz. 3, s. 62.

Słuchanie nazw ptaków które powróciły do nas wczesną wiosną, omawiają ich wygląd. Oglądanie ich gniazd - określanie różnic i podobieństw między gniazdami.

Kończenie rysowania bocianów według wzoru.

3. Ćwiczenia relaksacyjne - słuchanie odgłosów ptaków

https://youtu.be/W5ACbMU15R4 1.

4. Zapoznanie z literą ł, Ł w oparciu o filmiki

https://youtu.be/dbcNF4SQETg poznanie ł Ł

https://youtu.be/JqA9L1wmseo poznanie ł

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 46–49.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie łodyga i nazwach rysunków ( łopata, sałata, bułki, małpa). Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter ł, Ł w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – łodyga.

Dzieci dzielą słowo łodyga na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską ł

Dzieci wypowiadają głoskę ł:

długo: łłłyyyy…

krótko: ł,ł,ł,….

Określają, czy głoska ł jest spółgłoską czy samogłoską. Ł jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

• Dzieci rysują pod obrazkami tyle kresek z ilu głosek składa się jego nazwa.

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.47-48

• Rozwiązują rebusy

Nauka pisania liter: ł, Ł

https://youtu.be/sbLnBNnGL50

• Wodzenie palcem po literze ł – małej i wielkiej, pisanej.

Pisanie liter ł, Ł po śladach, a potem – samodzielnie s. 49

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).


Wtorek 21.04.20r.

1. Karta pracy, cz. 3, s. 63.

Opowiadanie historyjki o wildze.

Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi.

2. Oglądanie filmu o bocianie.

https://youtu.be/PMUUm7Xx-Fw

3. Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Dziesięć klocków (liczmanów) dla dziecka lub liczydło.

Rodzic podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

a) Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dzieci układają działanie:

7 + 3 = 10

i odpowiadają na pytanie.

b) Na drzewie było 8 gołębi. (Dziecko układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dzieci układają działanie:

8 – 8 = 0

i odpowiadają na pytanie.

4. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56–57.

Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań.

Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń.

5. https://youtu.be/351fw50UOn8 gimnastyka Smyka

6. Wykonanie bociana z papierowego talerzyka

https://youtu.be/zsCg7pl2A_E

Dla każdego dziecka: czerwony papier, talerzyk papierowy, klej, nożyczki, łyżeczka plastikowa. Jeśli nie macie potrzebnych materiałów można wykonać z tektury.


Środa 22.04.2020r.

1.Karta pracy, cz. 3, s. 65.

Wskazywanie na rysunkach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorowanie rysunków ptaków, które powracają do Polski wiosną. Nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach. Rysowanie po śladach ramek zdjęć.

2..Oglądanie filmu edukacyjnego ,, Ptaki budują gniazda”

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

Rozmowa na temat filmu:

-Jakie gatunki ptaków pojawiły się w filmie?

-Jak mogą wyglądać ptasie gniazda?

-Z czego mogą być zbudowane ?

3. Praca plastyczna „Wesoła wilga”. (Wyprawka, karta 18)

- Wycinanie z karty rysunku wilgi.

- Kolorowanie rysunku według wzoru (fotografia).

- Nacinanie obrazka w zaznaczonych miejscach i składanie go wg instrukcji.

- Sklejanie głowy

4. Zabawa ruchowa „Bociany”- do piosenki „ Żabie kroki”

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

Do muzyki dzieci naśladują fruwającego bociana -na przerwę w muzyce (rodziców proszę o wyciszenie na moment muzyki) bocian stoi na 1 nodze i wypatruje żabek. Powtarzamy zabawę, tym razem bocian stoi na drugiej nodze.

5. Karta pracy, cz. 3, s. 66.

Łączenie fragmentów obrazków z dołu karty z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym obrazku.

6. Ćwiczenia w czytaniu.

Dzieci utrwalają poznane litery - czytają tekst przygotowany przez rodzica lub tekst wysłany poniżej.

Materiały z j. angielskiego:

piosenka o kształtach link : https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4 Dzieci powtarzają i nazywają kształty. Moga rysować lub pokazywać.

A circle. A circle. Can you make a circle? - koło- czy potrafisz zrobić koło ? Can you find a circle? Ready...GO! //Czy potrafisz znaleźć koło ? /gotowy?//

I know...let's make a diamond. Can you make a diamond? Here we go... // wiem zróbmy diament/romb A diamond. A diamond. Can you find a diamond? (4x) cz potrafisz znaleźć diament ? Hmm...what's next? How about a square? // a co z kwadratem// A square. A square. Can you make a square? (4x)// kwadrat-czy potrafisz zrobić kwadrat ?// Can you find a square? Ready...GO! Alright. Time for one more. Let's try a heart. // dobrze jeszcze jeden, spróbujmy serce ?// A heart. A heart. Can you make a heart? // serce czy potrafisz zrobić serce ?// A circle, a diamond, a square, and a heart.


Czwartek 23.04.2020r.

1.Rozwiąż zagadki o ptakach:

Pióra biało-czarne,

buciki czerwone;

uciekają przed nim żabki,

bardzo przestraszone.

Już po lesie kuka,

gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie, podrzuca jaja,

niech inni je wygrzewają.

Wiosną do nas przyleciała

ta ptaszyna czarna, mała.

Murować się nie uczyła,

ale gniazdko ulepiła.

Śpiewa wysoko

piosenki do słonka,

głos ma podobny

do drżenia dzwonka.

2. Karta pracy, cz. 3, s. 67.

Oglądanie zdjęć. Dotykanie ich i mówienie nazw ptaków. Kończenie podanego rytmu - naklejanie odpowiednich zdjęć ptaków, odszukanych wśród naklejek. Łączenie pierwszych głosek z nazw obrazków. Podawanie nazwy ptaka, która powstała.

3. Oglądanie prezentacji multimedialnej pt. „Po co ptakom pióra?”. Rodziców proszę o odczytanie dzieciom informacji zamieszczonych w prezentacji.

https://docs.google.com/presentation/d/1d3qq1__w7BpPh5787iy7kJ9pk9VYK1y5YUVn745jSAA/mobilepresent#slide=id.p

4. Karta pracy, cz. 3, s. 68.

Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw ptaków z pierwszego rzędu. Odszukanie w drugim i w trzecim rzędzie takich samych wyrazów. Kolorowanie ich tak samo jak tych we wzorze.

5. Zabawa ruchowa „Wiosenne porządki”

Dzieci poruszają się po pokoju. Rodzic w pewnych odstępach czasowych podaje dzieciom komunikat ( dotyczący wiosennych porządków w ogrodzie) a dzieci naśladują podane czynności , np. grabimy suche liście; przekopujemy grządki; niesiemy wiadra ze śmieciami; sadzimy sadzonki; podlewamy kwiaty.

6. Historyjka obrazkowa „Mały wróbel” (wyprawka karta D).

Dzieci wycinają obrazki, układają je według kolejności zdarzeń. Potem przyklejają na kartkach. Opowiadają, co dzieje się na kolejnych obrazkach. Opowiadają całą historyjkę. Nadają jej tytuł.

Materiały z j. angielskiego:

piosenka  o pszczołach link: https://www.youtube.com/watch?v=V5Bs9xydba0

Here is the beehive.- /oto ul/ But where are all the bees?- ale gdzie są wszystkie pszczółki ? Hiding away where nobody sees.- okrywają się gdzie nikt nie widzi. Here they come flying out of their hive.- tu są, wylatują z ula. One, two, three, four, five! Here is the beehive. But where are all the bees? Hiding away where nobody sees. Here they come flying out of their hive. // tu są, wylatują ze swojego ula.// One, two, three, four, five! Buzz up high. Buzz down low.// wysoko-high i nisko-low// Buzzing fast. Buzzing slow. // fast-szybko i slow- wolno// Buzz to the left. Buzz to the right. // left- lewo i right-prawo Buzz all day but sleep at night.// bzyczą cały dzień i śpią cała noc//


Piątek 24.04.2020r.

1.Karta pracy, cz. 3, s. 69.

Rysowanie po śladach linii - od zdjęć dorosłych ptaków do ich potomstwa. Nazywanie

ptaków. Oglądanie piór wybranych ptaków – bociana, wilgi, kukułki, czajki.

2. Wizualizacja – „Jestem ptakiem”- w tle można włączyć melodię :

https://www.youtube.com/watch?v=Aa6UVcSJjG8

Dziecko leży z zamkniętymi oczami. Rodzic odczytuje:

Wyobraź sobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami i piękne skrzydła. Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz wyżej i wyżej. Ogrzewają cię promienie słońca. Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola, las, łąki i jezioro. Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, jak inne ptaki, schronienia. Siedzisz na gałęzi, chowasz dziób pod skrzydła i... zasypiasz. Jest ranek. Otulają cię ciepłe promyki słońca. Budzisz się spokojny, szczęśliwy i znowu wzbijasz się w niebo i fruwasz nad swoim domem, przedszkolem, placem zabaw. Pomyśl, czy bycie ptakiem jest miłe.

Następnie dziecko otwiera oczy i odpowiada na pytania:

- Czy chciałbyś być ptakiem?

- Dlaczego?

- Jakim ptakiem chciałbyś być?

3. Ćwiczenia słuchu fonematycznego – „Co to za ptak?”

Dziecko wymyśla nazwy ptaków rozpoczynające się tymi głoskami.

Np.

b – bocian; d– dudek; g– gawron;– kukułka; o– orzeł; s– sowa; w– wrona.

4. Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 56–57) .

6- latki – odczytują tekst w książce i odpowiadają na zamieszczone tam pytania

5- latki – słuchają tekstu czytanego przez rodzica i odpowiadają na pytania pod tekstem

5.„Jakie jest piórko”- zabawa badawcza z piórkiem.

- dzieci dotykają piórka, pocierają nim dłoń, policzki, szyję- dzielą się wrażeniami dotykowymi

- opisują piórko za pomocą określeń przymiotnikowych np. Piórko jest: lekkie, delikatne, miłe itp.

- kładą piórko w misce z wodą – obserwują zachowanie piórka i formułują wnioski

- układają piórko na folii i spryskują je wodą – obserwują jak krople wody spływają z piórka, próbują wyciągać wnioski.

6. Karta pracy, cz. 3, s. 70–71.

Liczenie żab. Wskazywanie dwóch takich samych par żab. Kolorowanie ich.

Wyklaskiwanie podanego rytmu i powtarzanie tekstu za N.

7. Karta pracy, cz. 3, s. 71.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie.

 

 
Zadania 14.04.-17.04. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus   

TEMATYKA TYGODNIA „ OZNAKI WIOSNY” 14.04- 17.04.2020r.


Wtorek 14.04.2020

1. Wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie - nowy film edukacyjny dla dzieci

https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

•• Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?

•• Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?

- Utrwalenie pór roku i nazw miesięcy

2. Karty pracy, cz. 3, s. 52–54.

Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciach (zając z młodymi, krokusy, lecące

bociany, przebiśniegi, motyle cytrynki, kwitnące wierzba i leszczyna, kra, skowronek, czajka,

deszcz).

3. Słuchanie wiersza L. Łącz Już. Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

Rysowanie po śladach rysunków motyli. Kolorowanie ich tak, aby przypominały motyla cytrynka

4. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

5. Malowanie farbami „ Oznak Wiosny”.

6. Zabawa przy piosence BAL NA ŁĄCE

https://youtu.be/VL-IW-Xy0Jo


Środa 15.04.2020

Język angielski

1. Była sobie żabka mała - Piosenki dla dzieci

https://youtu.be/u0sql4bx4PI

2. Indywidualne układanie puzzli Wiosna.

Dla każdego dziecka: wyprawka, puzzle Wiosna.

3. Karta pracy, cz. 3, s. 60.

Słuchanie tekstu i rysowanie po śladach. Rysowanie po śladzie drogi motylka cytrynka do krokusa.

4. Oglądanie filmu „ Rozwój żaby”

https://youtu.be/HJsDVkyep_E

5. Karta pracy, cz. 3, s. 56 - 57

Oglądanie obrazków. Omawianie etapów rozwojowych żaby. Kończenie rysowania żab według wzoru. Kolorowanie ich.

6. Zabawa - Na ziemi zostaje

https://youtu.be/S5TFdKc6TB4


Czwartek 16.04.2020

Język angielski

1. Zabawa matematyczna – Wiosna na łące.

•• Rozmowa na temat zwierząt, które mogą powitać wiosnę na łące.

−− Które rośliny na łące mogą powitać wiosnę? Dlaczego?

Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek

zakwitło na łące?

5- latki Dzieci układają liczmany, liczą je i odpowiadają na pytanie.

6- latki Dzieci układają działanie: 2 + 3 = 5

odczytują je i odpowiadają na pytanie.

Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach.

−− Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

−− W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?

−− Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?

2. Karta pracy, cz. 3, s. 55.

Przedstawianie sytuacji ukazanych na obrazkach za pomocą liczmanów. Odpowiadanie na

pytania.

Rysowanie po śladzie drogi pszczoły do ula.

3. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo


Piątek 17.04.2020

1. Karta pracy, cz. 3, s. 58- 59.

Kolorowanie rysunków kwiatów. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

2. Zabawy ruchowe

https://youtu.be/S5TFdKc6TB4

3. Oglądanie filmu rozwój motyla

https://youtu.be/zNeizTuJCgg

Poznanie jego budowy

Ciało motyla jest zbudowane z trzech części: głowy, tułowia, odwłoka.

Na głowie motyl ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy.

Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.

4. Praca plastyczna – Pierwszy motyl.

Dla dziecka: wyprawka, karta 19, klej, nożyczki, kredki, flamastry.

• Wycinanie z karty rysunku motyla.

• Kończenie kolorowania rysunku motyla.

• Nacinanie obrazka motyla w wyznaczonych miejscach i składanie go według wzoru.

• Przyklejanie główki we właściwym miejscu.

Można wyciętego motyla nakleić na rolkę po papierze toaletowym (oklejoną lub pomalowaną)

5. Była sobie żabka mała - Piosenki dla dzieci

https://youtu.be/u0sql4bx4PI

6. Karta pracy, cz. 3, s. 61.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie w każdym kolejnym

polu o jedną kroplę deszczu więcej niż w poprzednim.

Propozycja dla chętnych dzieci

Mieszkańcy łąki z papierowych pasków / pomysły zabaw / zabawy plastyczne https://youtu.be/ac005YUARcc

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 2
feed-image Przedszkole Samorządowe | Czarny Dunajec