Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 64137

Rekomendacje

Grupa 5 - Jagódki
Zadania 29.06.-30.06. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus   

„Jagódki” 29.06.2020-30.06.2020


PONIEDZIAŁEK 29.06.20r.

1. Słuchanie piosenki Przyszło lato

https://youtu.be/Ls4y1_s5czI

2. Rozmowa na temat treści piosenki

- gdzie można spędzać wakacje?

- co można robić podczas wakacji?

- przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw wakacyjnych

3. Gdzie można spędzać wakacje - oglądanie filmu Atrakcje w Bezpieczne Wakacje

https://youtu.be/CQkc4Dfe1aw

4. Dzieci wymieniają kolory

kolor nocy… (czarny),

kolor nieba… (błękitny),

kolor burzy… (granatowy),

kolor serca… (czerwony),

kolor wody… (niebieski),

kolor życia… (zielony),

kolor piasku… (żółty).

5. Utrwalenie wiadomości o Polsce

https://youtu.be/QfLskEai99U

6. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek, skakanek.

Gimnastyka korekcyjna:

1. Do tego ćwiczenia przyda się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. „Spadające gwiazdki” - odskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. „Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.

 

WTOREK 30.06.20r.

1. Gimnastyka na wesoło

https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I

2. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – O jakim miejscu mówię? Rodzic opisuje własnymi słowami jakieś miejsce znane dziecku, a ono próbuje podać jego nazwę.

3. Zabawa konstrukcyjna -rozwijanie precyzji ruchów.

Dziecko lepi na podkładce małe kulki z plasteliny i wykorzystuje je do łączenia wykałaczek. Buduje dowolne konstrukcje i mówi o nich..

4. Na wstępie zagadka:

Kto mi powie, jaki to czas
Gdy przedszkole idzie w las
Mama z Tatą w piłkę grają
I wszyscy się opalają.
W tym magicznym czasie
Grzyby rosną w lesie
Woda ciepła w morzu
W górach też nie gorzej
Lubię taki czas
Mogę długo spać, kto mi powie
Jak ten czas się zowie?
(WAKACJE)

5. Rozmowa na temat kończącego się roku przedszkolnego.

R. pyta swoje dziecko:
- Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
- Z kim najbardziej lubiłeś/lubiłaś się bawić?

- Czym lubiłeś/ lubiłaś się bawić?

6. Wykonanie kartki – „Moje wymarzone wakacje”.

Dziecko wykonuje ramkę na kartce. Do pracy można użyć różnorodnych materiałów np. plażę wykonać z kaszy gryczanej lub piasku. Z kolorowych gazet można powydzierać gotowe miejsca, połączyć, ponaklejać wedle uznania twórców.

 

 
Zadania 22.06.2020 - 26.06.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „ Pożegnania nadszedł czas” 22.06- 26.06. 2020r.


Poniedziałek 22.06.20r.

1. Słuchanie piosenki „Kończymy już przedszkole”

https://youtu.be/qmvipCo922w

I. Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,

zeszyty i tornistry wołają nas.

A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref.: Tak bardzo nam tu dobrze,

że nie chcemy wcale jeszcze iść. (2x)

II. Wakacje szybko miną, a potem już

zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż.

A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref.: Tak bardzo...

III. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,

że upływają lata, starszym się jest.

A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.

Ref.: Tak bardzo...

2. Rozmowa na temat tekstu piosenki

O czym jest ta piosenka?

Jakie miłe zdarzenia zapamiętacie z naszego przedszkola?

3. Zabawy ruchowe:

· Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Trawa i chmury.

Na hasło: Trawa, dzieci przykucają; na hasło: Chmury, stają na palcach, wyciągają ręce w górę i poruszają nimi w prawo i w lewo – naśladują chmury płynące po niebie.

· Ćwiczenie tułowia – skręty – Śledzimy lot samolotu.

Dzieci siedzą skrzyżnie. Jedną rękę mają na kolanach, a z drugiej tworzą daszek nad oczami. Wykonują skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwują lot samolotu.

· Ćwiczenie równowagi – Rysujemy koła.

Dzieci, w staniu na jednej nodze, rysują stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą.

4. Ćwiczenia w książce. Książka (s. 86–89) dla dziecka.

5- latki - Słuchanie tekstu czytanego przez rodzica

6- latki - Czytanie tekstu znajdującego się pod ilustracjami.

5. Nauka wierszyka z opowiadania fragmentami, metodą ze słuchu.

Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

6. Gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

7. Karta pracy, cz. 4, s. 72.

Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Dziecko wykonuje podskoki obunóż, a potem raz na jednej, raz na drugiej nodze 10x.
  2. W klęku podpartym dziecko wykonuje na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)” 5x.
  3. Zabawa „Pchanie taczek” - trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek.
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem.
  5. Szybki sprint w miejscu 5x.

 

Wtorek 23.06.20r.

1. Nauka piosenki „Kończymy już przedszkole”

https://youtu.be/qmvipCo922w

2. Karta pracy, cz. 4, s. 73.

Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski).

3. Zabawy ruchowe przy muzyce

https://youtu.be/LNouuY9zrKQ

4. Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków lub kredek

Patyczki w różnych kolorach, znaki, liczby.

Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk.

· Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.

Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury.

· Układanie patyczków według kolorów.

5-latki - liczą patyczki w każdym kolorze.

Podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.

6- latki - Układanie działania ilustrującego liczbę patyczków. Np. 3 + 4 + 3 = 10

· Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.

5-latki - Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem.

6-latki - Układają działanie:10 – 3 = 7

· Odkładanie patyczków, np. czerwonych.

5- latki - Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.

6- latki - Układają działanie: 7 – 3 = 4

5. Układanie życzeń dla taty z okazji jego święta.

6. Przygotowanie prezentu dla taty według własnego pomysłu lub podanych propozycji

https://youtu.be/B0Y45zQ_IDA

https://youtu.be/GCS5xqDWenU


Środa 24.06.20r

Jęz. angielski

"Ocean animals " "Zwierzęta w oceanie" link: https://www.youtube.com/watch?v=6-xqosckJ5c

The sharks in the ocean go chomp (8X)- rekiny w oceanie chrupią ! All day long…. - cały dzień The turtles in the ocean go snap (8X)- żółwie

The crabs in the ocean go click(8X) - kraby w oceanie stukają odnóżami, All day long- cały dzień. The jellyfish in the ocean go wibble,- meduzy

w oceanie pływają All Day Long ..- cały dzień ! The clams in the ocean go open and shut- małże w oceanie otwierają się i zamykają

All day long- cały dzień ! The seahorse in the ocean rocks back and forth- koniki morskie w oceanie bujają sie do tyłu i do przodu ! The seahorse

in the ocean rocks back and forth All day long…koniki morskie bujają się do tyłu i do przodu cały dzień.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 74.

Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co

Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek.

2. Utrwalenie piosenki „Kończymy już przedszkole”

https://youtu.be/qmvipCo922w

3. Karta pracy, cz. 4, s. 75.

Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

4. Oglądanie filmów „Bezpieczne wakacje”

https://youtu.be/Y0sBekIWkL4 - Bezpieczeństwo nad wodą

https://youtu.be/wS4SRvkvLio - Bezpieczeństwo w górach

5. Granie w parach w grę planszową z Karty pracy, cz. 4, s. 78.


Czwartek 25.06.20r

Jez. angielski

piosenka "Przeciwieństwa !", "The Opposites Song !" link: https://www.youtube.com/watch?v=4FxdYPTZDBs

big-small/ duży-mały ,  short- long / krótki -długi , hot-cold / gorący-zimny,   weak-strong/ słaby-silny,  heavy-light/ ciężki-lekki,  left-right/ lewo-prawo,

happy-sad/szczęśliwy-smutny,  yes-no/ tak-nie,  stop-go/ zatrzymaj się ! - idź !, up-down/ do góry- na dół,   smile- frawn/ uśmiechać się-grymasić,

narrow-wide/ wskie-szerokie,   dark-light/ ciemne-jasne ,   first- last/ pierwsze-ostatnie.

1. Słuchanie piosenki „Przedszkola czas już minął nam”

https://youtu.be/8JYyc0eSl_c

2. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Pożegnanie przedszkola.

– Lato się śmieje, czas na wakacje!

Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole.

Starszak potrafi:

budować wieże,

rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

układać puzzle,

kroić warzywa,

wie, że się pokłuć można w pokrzywach.

Zna pory roku,

kierunki świata,

wie, że na miotle nie da się latać,

sam się ubiera,

buty sznuruje,

mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

Umie zadzwonić

na pogotowie,

wie, że się nie da chodzić na głowie,

zasady ruchu

zna doskonale

i po ulicy nie biega wcale.

Lubi teatrzyk,

śpiewa piosenki,

wie, czym się różni słoń od sarenki,

pieluch nie nosi

ani śliniaka.

To są zalety dziecka starszaka.

– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.

Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,

gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

3. Gimnastyka DUŻY I MAŁY SKOK

https://youtu.be/InxomdEHL8M

4. Ćwiczenia w książce, s. 94−95.

Czytanie tekstu o wakacjach i wakacyjnych rad Olka i Ady.


Piątek 26.06.20r

1. Karta pracy, cz. 4, s. 76

Rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu.

Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku, utrwalenie nazw miesięcy.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 77.

Czytanie tekstu z R. lub samodzielnie. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.

3. Nadszedł czas pożegnania

Pożegnanie przedszkola wiersze, wierszyki z animacją

https://youtu.be/TvMeIPpRAfg

4. Recytacja wiersz

Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

5. Śpiewanie piosenki „Kończymy już przedszkole”

6. Czytanie, samodzielnie lub z pomocą R., tekstu na zakończenie przedszkola. Książka s. 96 dla dziecka.

 

 
Zadania 15.06. - 19.06. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus   

TEMATYKA TYGODNIA „ Gdzie spędzamy wakacje 15.06. 2020 – 19.06.2020


PONIEDZIAŁEK 15.06.2020

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Pięta, kciuk”

https://www.youtube.com/watch?v=Z52Ys1p-5-4

2. Słuchanie wiersza S. Szuchowej „Morskie muszelki”.

Ile wody! Ile piasku!

Mruży oczy Jaś od blasku.

Tu muszelka… tam muszelka…

Będzie z tego radość wielka.

Ta muszelka jest różowa…

Inne niesie fala nowa.

Koło bosych nóżek rzuci

I do morza szumiąc, wróci…

3. Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza:

- Gdzie był Jaś?

- Dlaczego Jaś mrużył oczy?

- Co zbierał Jaś nad morzem?

- Skąd na plaży wzięły się muszelki?

4. „Co robimy nad morzem?”- zabawa ruchowo-naśladowcza.

Dziecko naśladuje czynności, które można wykonywać nad morzem np. opalanie się, zbieranie muszelek, pływanie, budowanie zamków z piasku, granie w piłkę, spacer po plaży itp.) Rodzic odgaduje. Następnie zmiana ról.

5. Oglądanie filmu edukacyjnego Wakacje nad morzem - zasady bezpieczeństwa

https://youtu.be/N4X0RhlMf7Y

6. Zabawa matematyczna „Kocyk plażowy”. Rozkładamy na podłodze koc. Zadaniem dzieci jest zmierzenie stopami długości koca. Następnie dziecko zastanawia się, czy mama zmieści się na kocyku. Wyjaśniamy, że można to sprawdzić na dwa sposoby. Jeżeli dziecko ma pomysł jak to sprawdzić to go podaje. Jeżeli nie to rodzic podpowiada- Pierwszy sposób to położenie rodzica na kocu. Drugi sposób to zmierzenie mamy stopami, tak jak mierzyliśmy koc.

7. Rysowanie wodą na chodniku – rozwijanie sprawności manualnej i wyobraźni. Rodziców proszę o przygotowanie zakręconej plastikowej butelki napełnionej wodą. W zakrętce robimy dziurkę. Wyciekającą wodą dzieci malują na chodniku wzory.

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).


WTOREK 16.06.2020r.

1. „Krótki spacer po dżungli”-zabawa pantomimiczna do opowiadania:

Rodzic odczytuje opowiadanie a dzieci wykonują proponowane ruchy.

Dotarliśmy do Afryki. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę/ ruchy rękoma na boki/. Musimy być bardzo cicho by nie spłoszyć zwierząt, a także by nie usłyszał nas drapieżnik /idziemy na palcach/. Kogoś słyszę...O! Jaka miła małpka /dzieci naśladują ruchy - drapią się po głowie, plecach; skaczą na jednej nodze, obunóż/. Dość zabawy –małpka jest bardzo głodna, musimy jej pomóc w zrywaniu bananów z drzewa /naśladowanie zrywania bananów z drzewa/

2. Słuchanie piosenki „Idziemy do zoo”

https://www.youtube.com/watch?v=LUBD1EOM5Is

Wymień, jakie zwierzęta występowały w piosence?

3. Zwierzęta w klatce” – zabawa dydaktyczna. Rozwiązywanie zagadek słownych.
Ryczy bardzo głośno
Długą głową kiwa
On jest królem zwierząt
A jak się nazywa? (lew)

Trąbę z sobą nosi
Lecz nie jest trębaczem
Gdy pójdę do zoo
Pewnie go zobaczę. (słoń)

Dumny dźwiga swe dwa garby
Niczym dwa największe skarby
I jest bardzo w złym humorze
Że trzeciego nieść nie może. (wielbłąd)

4. „Polowanie na antylopy” – zabawa ruchowa bieżna.
Dzieci- antylopy poruszają się w różnych kierunkach. LEW- rodzic. Na hasło IDZIE LEW – zastygają w bezruchu, a lew wychodzi na łowy, może jednak upolować zwierzę, które się poruszy.

5. „Zwierzęce rymy” –zabawa dydaktyczna

Dzieci podają słowa rymujące się z wybranymi zwierzętami Afryki, np.: małpa –lampa, lew –zlew, słoń –koń.

6. „Wesołe małpki” – praca plastyczna.

Dzieci z pomocą rodziców rysują a następne wycinają elementy (według wzoru) potrzebne do wykonania małpki.

 

ŚRODA 17.06.2020r.

1. „Wspinaczka górska”–zabawa ruchowa.

Dzieci naśladują ruchy:

„wspinamy się wysoko (kolana unosimy wysoko w górę)”, „idziemy ciężko pod górę”, „zbiegamy z górki na pazurki”, „oddychamy czystym powietrzem”, „oglądamy piękne widoki przez lornetkę[p1] ”.

2. „Mapa Polski” – zabawa dydaktyczna.

Szukanie wraz z rodzicem na mapie Polski, gdzie znajdują się nasze góry Tatry.

3. ZUMBA- dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=lZULC8M3ZBk&list=PLVCpLLfzHm4KwncIyeAVqJg0kLOQWQyxk

4. Zabawy matematyczne „Policz owce”

Do zagrody 10 owiec wpędził juhas młody.

Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?

Na łące pod górą juhas owce pasie;

cztery czarne owce i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

Na hali, na hali raz się tak zdarzyło

że do 7 starszych owiec 2 młode przybyły.

Powiedz teraz mi, ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

5. Zabawa ruchowa „Kolory”:

– rodzic rzuca piłkę do dziecka, podając nazwę koloru, umawia się z dzieckiem, że nie może łapać piłki, gdy wymieni nazwę koloru np. czarnego, dziecko łapie piłkę, następnie odrzuca piłkę podając swój kolor

6. „Tatry ukochane” – praca plastyczna.

Dzieci malują farbami krajobraz górski.


CZWARTEK 18.06.2020r.

1. „Na łące”- opowieść ruchowa. Rodzic odczytuje historyjkę a dziecko odgrywa , to co się w niej dzieje. W tle włączamy cicho muzykę „Poranek” E.Griega. https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c

Rankiem, gdy zaświeciło słonko, wyleciały z ula pszczoły. Fruwały nad zieloną, pachnącą łąką, na której rosły trawy i kwiaty. Przelatywały z kwiatka na kwiatek i zbierały nektar. Po łące powoli spacerowały ślimaki. Chodziły bardzo ostrożnie w wolnym tempie. Nagle usłyszały kumkanie. To żabki dawały sygnał, że nadchodzi bocian, Żabki skakały więc wysoko i szybko. Bocian stał na jednej nodze i rozglądał się dookoła. W końcu zrezygnował z polowania i odleciał. Wszystko to z wysoka oglądały motyle. Fruwały nad łąką i trzepotały kolorowymi skrzydełkami. Zbliżał się wieczór, więc wszystkie zwierzątka postanowiły położyć się spać.

2. „Zwierzęta łąki” - nauka rysowania. Dzieci próbują odwzorować zwierzęta wg podanego wzoru. Następnie kolorują obrazki.

Pszczółka - https://www.youtube.com/watch?v=0aR2-znKRLI

Ślimak- https://www.youtube.com/watch?v=M2Yk5OgqRxg

Motyl - https://www.youtube.com/watch?v=F-LQ6iHIh8k

3. Zabawa ruchowa- układ taneczny do piosenki „Taniec wywijaniec”

https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU

4. „Pachnąca łąka”- zabawa logopedyczna z wierszem E.Skorek.

Rodzic czyta wiersz. Dziecko na słowa: Noskiem zapach wciągają, buzią go wydychają. –wykonują głęboki wdech nosem a następnie powoli wypuszczają powietrze ustami.

Pośród lasów, pośród wzgórz

widać łąkę pełną róż.

Kwiatki pachną, słońce świeci,

idą tu na spacer dzieci.

Noskiem zapach wciągają,

buzią go wydychają.

Na tej pachnącej łące

czynią harce zające.

Noskiem zapach wciągają,

buzią go wydychają.

Pasące się krowy duże

wąchają piękne róże.

Noskiem zapach wciągają,

buzią go wydychają.

Pośród lasów, pośród wzgórz

widać łąkę pełną róż.

A kto bawił się w wąchanie,

ćwiczył z nami oddychanie.

5. „Owady”- zabawa ruchowo- naśladowcza. Dzieci naśladują sposób poruszania się pszczół, mrówek, motyli i innych owadów. Rodzice odgadują jakie zwierzątka naśladują dzieci.

6. „Obrazek z darów natury”- układanie kompozycji. Na tacce dzieci układają obrazek z darów natury np. piasku, kamyków, muszelek, liści, kwiatów. Nadają tytuł swojej pracy i opowiadają co przedstawia.


PIĄTEK 19.06.2020

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Tańce połamańce”

https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

2. „Letni konkurs”- zabawa dydaktyczna.

Dzieci odpowiadają na pytania lub wykonują podane zadanie. Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymują punkt np. klocek. Na końcu przeliczają liczbę zdobytych punktów.

- Rozwiąż zagadkę słowną: Po wiośnie do nas przychodzi, przynosząc dni gorące. Dzieje się tak dlatego, że mocniej grzeje słońce. (lato)

- Wymień nazwy 5 zwierząt, które spotkasz na łące.

- Podziel na sylaby (wyklaszcz) słowo „morze”.

- Wymień nazwy 4 rzeczy które trzeba zabrać nad morze.

- Rozwiąż zagadkę słowną: w czasie wakacji turyści często wędrują po nich szlakami, mogą być niskie albo wysokie, czy wiecie co to- kochani? (góry)

- Wymień 4 nazwy pojazdów, którymi można pojechać na wakacje.

- Podskocz tyle razy, ile jest sylab w wyrazie „latawiec”.

3. Zabawa wakacyjna „Letnie promyki słońca”. Dzieci poruszają się po pokoju przy nagraniu piosenki „Kocham lato”. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i podnoszą ręce wysoko do góry i szybko poruszają paluszkami naśladując promyki słońca.

https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI

4. „Promyki słońca”- zabawa plastyczna z liczeniem.

Na żółtej kartce papieru dzieci odrysowują duże koło i wycinają je. Następnie tną różnej długości żółte paski papieru. Z tych elementów układają słoneczko i naklejają je na kartce. Na końcu przeliczają ile promyków ma ich słoneczko, wskazują najkrótszy i najdłuższy promyk.

5. „Zabawy z latem”- puszczanie baniek mydlanych- zabawa wspomagająca aparat artykulacyjny, pogłębianie fazy wydechowej.

6. „Kolory w naszym świcie”- zabawa dydaktyczna rozwijająca logiczne myślenie. Zachęcamy dzieci do spontanicznych wypowiedzi na temat kolorów występujących w otoczeniu. Pytamy np. „Co jest w kolorze czerwonym? Co to robi? Do czego to służy? Co się z tym robi? itp.

7. „ Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2 s. 75”- narysuj pod linia kwiaty według wzoru, licząc kratki. Pokoloruj kwiaty.

 
Zadania 08.06.-12.06. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

"Jagódki" 08.06.2020 - 12.06.2020

 


PONIEDZIAŁEK 8.06.20r.

1. Słuchanie piosenki „Już wkrótce wakacje”

https://youtu.be/By6dA9peBi4

2. Karta pracy, cz. 4, s. 60.

Wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach.

3. Zabawa ruchowa Do przodu, do tyłu.

Dzieci są piłeczkami. Skaczą obunóż do przodu, gdy R. klaszcze; poruszają się do

tyłu – kiedy R. tupie.

4. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Wakacyjne podróże. https://youtu.be/EL4cBT-B-VE

•• Rozmowa na temat opowiadania.

− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

− Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

− Co wskazywał palec Olka?

− Co wskazywał palec taty?

− Gdzie chciała pojechać mama?

− Co wspominała cały czas Ada?

− Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

5. Ćwiczenia z książką.

Książka (s. 84–85) dla dziecka.

Dziecko czyta tekst znajdujący się pod ilustracjami w książce.

6. Karta pracy, cz. 4, s. 61.

Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki. Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia w domu na wesoło.

1. Wyścig - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały wojownik - Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


WTOREK 09.06.20r.

1. Utrwalanie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Już wkrótce wakacje

https://youtu.be/By6dA9peBi4

Nauka kolejnej zwrotki na zasadzie echa muzycznego.

2. Wykonanie pracy plastycznej Wakacje na Wybrzeżu.

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy plastycznej Wakacje na Wybrzeżu.

Dla dziecka: wyprawka, karta 4, kartka z bloku technicznego, klej, farby plakatowe,

pędzelek, kubeczek z wodą.

• Wypychanie z karty gotowych elementów.

• Malowanie kartki z bloku technicznego tak, aby była podzielona na trzy pasy: żółty (piasek

na plaży), niebieski (morze), jasnoniebieski (niebo).

• Przyklejanie poszczególnych elementów w odpowiednich miejscach na wyschniętej, pomalowanej kartce.

• Wykonanie prac przez dzieci.

3. Karta pracy, cz. 4, s. 62 -63

Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.

Kolorowanie na obu kartach wakacyjnego pociągu.

4. Osłuchanie z piosenką „ Hej przedszkole ukochane”

https://youtu.be/4ba9aVhV88M

5. Karta pracy, cz. 4, s. 63.

Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu).

 


ŚRODA 10.06.20r.

Jęz. angielski

link: https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM

wake up- obudzić sie , get up- wstać , my breakfast-moje sniadanie I have breakfast- jem śniadanie I brush my teeth-myje zęby, I wash my face- myje buzie,

get dressed- ubieram się, hurry up- śpiesze się, go to school- ide do szkoły, take classes- ucze sie, mam lekcje have lunch at cafeteria-jem obiad w stołówce, play with

friends-bawie się z przyjaciółmi, come home-przychodzę do domu, do my homework-odrabiam zadanie, have dinner-jem kolacje, take a shower-biorę prysznic,

go to bed-ide spać

1. Rebus fonetyczny.

Dzieci dzielą wyrazy na głoski i wyodrębniają głoski wskazane liczbami. Podają całą nazwę nowej pory roku.

Wyrazy:

lalka (l) róża (a) łopata (t) wagon (o)

(3) (4) (5) (4)

2. Karty pracy, cz. 4, s. 64−65.

Odczytanie zdania: Jest lato

Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytanego przez Rodzica. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.

3. Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy).

Np.

Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody

...

Dzieci układają zdania, Rodzic je zapisuje. Potem przypomina je dzieciom, a one liczą w nich

wyrazy.

4. Zabawa ruchowa „Rowery”

Dzieci w leżeniu tyłem, naśladują pedałowanie, mówiąc za Rodzicem tekst:

Jedzie rowerek na spacerek,

Raz, dwa, trzy.

na rowerku pan Pawełek.

Jedź i ty!

Od słów:

Raz, dwa...

dzieci rytmicznie klaszczą

5. Karta pracy, cz. 4, s. 67.

Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej – obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty.

Kolorowanie kwiatów.

6. Układanie puzzli „Łąka latem” – wyprawka

 


PIĄTEK 12.06.20r.

1. Karty pracy, cz. 4, s. 68–69.

Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.

2. Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech”

Wypowiedzi dzieci na temat ich wakacyjnych planów.

Nadchodzą wakacje,

słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech

śle więc przedszkolak.

I tym uśmiechem

ze słonkiem razem

ogrzeje wszystkie

nadmorskie plaże.

Promienny uśmiech

prześle też górom,

by się nie kryły

za wielką chmurą.

Ma jeszcze uśmiech

dla wszystkich dzieci.

Niech im w wakacje

Słoneczko świeci.

•Rozmowa na temat wiersza.

− Kto przesyłał uśmiechy?

− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

− Dlaczego przesyłał je dzieciom?

3. Karta pracy, cz. 4, s. 71.

Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

4. Zabawa dywanowa ”Raz, dwa, trzy” przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=FBM-o-jqsLg

5. Karta pracy, cz. 4, s. 70.

Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

6. Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.

Dzieci słuchają zagadek Barbary Kosmowskiej, dopowiadają ich zakończenia – rozwiązania.

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,

dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej...

(plaży)

Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,

dlatego dbam o to i o tym pamiętam,

by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.

Z tego powodu nie bawię się...

(ogniem)

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,

wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!

Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,

czyli panu...

(policjantowi)

Gdy nie ma rodziców w domu,

to choć bardzo przykro mi,

nie otwieram obcym ludziom

do naszego domu...

(drzwi)

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę

moje ukochane, gumowe...

(kalosze)

Grzybobranie to grzybów zbieranie,

a nie ich jedzenie czy też smakowanie.

Dlatego po powrocie z lasu

sięgam do grzybów pełnego...

(atlasu)

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,

bo choć są piękne i bajeczne,

bywają także dla ludzi bardzo...

(niebezpieczne)

 
Zadania 01.06. - 05.06. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

 

TEMATYKA TYGODNIA „Niby tacy sami, a jednak inni” 01.06- 05.06. 2020


PONIEDZIAŁEK 01.06.20

1. Słuchanie piosenki „Kolorowe dzieci” -Majka Jeżowska– poznanie wyglądu i życia dzieci świata

https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4

2. Karta pracy, cz. 4, s. 58.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez R. imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

3. Zabawa przy piosence „Wszystkie dzieci nasze są” - Majka Jeżowska

https://youtu.be/d_vuxQ-9iVQ

4. Opowiadanie rodzicom o swoich marzeniach związanych z Dniem Dziecka.

5. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci – organizowanie wspólnych zabaw z rodzicami.

6. Zabawy okazji Dnia Dziecka:

· Zabawy i konkursy zręcznościowe

· Konkurs piosenek.

· Rozwiązywanie zagadek przyrodniczych.

· Taniec przy muzyce.

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Leżymy przodem (na brzuchu) uginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę. (7 razy do przodu i 7 do tyłu)
  2. Kręcimy skakanką (na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki), a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy – kręcimy coraz szybciej.
  3. Małe kaczuszki – robimy przysiad, chwytamy się za kostki, nogi są w delikatnym rozkroku – maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę. (dystans to około 10 metrów)
  4. Biegamy w różnych kierunkach w tempie podanym przez nas na dowolnym instrumencie. Na sygnał, czyli np. mocne uderzenie w instrument, zatrzymujemy się i wykonujemy okrężne ruchy ramionami, tzw. skrzydła wiatraka.
  5. Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).

 

WTOREK 02.06.20

1. Słuchanie piosenki Dziwni goście

https://youtu.be/Mq5LVKj8pXQ

I. Przyszła do mnie dziś pani Złość.

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

brzydkie miny stroi. O! O! O!

A za chwilę wszedł wielki Śmiech

i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

i żartuje sobie: he, he, he!

Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,

złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.

E e e emocje, czasem ich wyproście.

Bo i tak powrócą w inny czas,

jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

II. Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,

łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.

Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

Ref.: E e e emocje…

2. Rozmowa na temat piosenki.

R. zadaje dzieciom pytania:

−− O czym jest ta piosenka?

−− Co oznacza słowo: emocje?

−− O jakich emocjach jest mowa w piosence?

−− Jakie emocje nas „odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?

3. Ćwiczenie w czytaniu. Książka (s. 82–83) dla dziecka.

5-latki słuchają tekstu czytanego przez Rodzica

6-latki czytają tekst znajdujący się pod ilustracjami w książce.

4. Wykonanie pracy plastycznej „Dzieci z całego świata” w oparciu o film do piosenki

https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4

5. Zabawa uwrażliwiająca zmysł dotyku – Badamy swoją twarz.

Dziecko za pomocą dotyku bada kształt swojej głowy, wypukłość nosa, uszu i policzków, ułożenie brwi itp.

Rodzic pyta:

− Jaki kształt ma głowa?

− Jakie są wasze włosy? (Proste, kręcone, miękkie…).

− Wymieńcie części twarzy.

− Popatrzcie na mamę.

- Czy mama ma taki sam kolor oczu i włosów jak ty?


ŚRODA 03.06.20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 54.

Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia (swoich imion) i nazwiska (lub z pomocą R.).

2. Utrwalenie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy

3. Gimnastyka „Prawa Lewa”

https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA

4. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.

Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

5. Oglądanie filmu „Duże sprawy w małych głowach”

https://youtu.be/N1sTKBOs78A

6. Wypowiadanie się na temat osób niepełnosprawnych, ich problemów z jakimi muszą się codziennie mierzyć i jak sobie z nimi radzą. Dzieci zastanowią się jak mogą im pomóc.

J. ANGIELSKI :

" I love Mountains" " Uwielbiam góry"  link: https://www.youtube.com/watch?v=NimD3J37y3I

I love the mountains - uwielbiam góry I love the rolling hills- uwielbiam wzgórza/ I love the flowers-uwielbiam kwiaty/ I love the daffodils-uwielbiam żakile/ I love the fireside when the lights are low- uwielbiam byś przy ognisku kiedy zachodzi słońce.. I love the daisies-uwielbiam stokrotki / I love the groundhogs- uwielbiam świstaki/ I love the warm breeze- uwielbiam ciepły wietrzyk I love the melting snow- uwielbiam topiący się śnieg. I love the sunbeams- uwielbiam promienie słoneczne Peering through the trees- przedzierajace się przez drzewa. I love the bunnies- uwielbiam króliczki / I love the butterflies-uwielbiam motyle / I love the elephants- uwielbiam słonie I love the song birds- uwielbiam śpewy ptaków/ I love the white clouds floating through the sky- uwielbiam chmury sunące po niebie. I love the Cattails. I love the lily pads I love the speckled frogs- żabkiI love the baby ducks- małe kaczuszki I love when grasshoppers Play a merry tune- lubię gdy koniki polne graja wesoła melodie.


CZWARTEK 04.06.20r.

Gimnastyka

https://youtu.be/ozI7YcVASgo

1. Wykonanie pracy „Pożegnalny obrazek dla przyjaciela.”

•• Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?

Dzieci podają cechy przyjaciela, np.: dba o nas, jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia nas, czujemy się przy nim bezpiecznie…

•• Bezgłośne wymawianie imion swoich przyjaciół.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 58.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez R. imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

3. Ćwiczenia ruchowe – naśladowanie chodzenia po różnym podłożu i w różnych warunkach.

4. Dzieci naśladują chodzenie, Np.

− po piasku,

− po kamieniach,

− gdy wieje mocny wiatr,

− przez rwący strumyk,

− po głębokim śniegu…

5. Nauka wiersza Krystyny Datkun-Czerniak „Wszystkie dzieci.”

W sercach dzieci Mają prawo do miłości

radość gości – przecież po to są!

– gdy bezpieczne są.

J. ANGIELSKI:

"I want to be like Mummy !" Cce być jak moja mama ! link:  https://www.youtube.com/watch?v=1ypyksuijLs

Look at the many things my mom can do - popatrz jak wiele potrafi mama ! She cares for me and you - ona dba o Ciebie i o mnie. Look at the many things my mom can do I can do it too! Popatrz na wiele rzeczy, które potrafi moja mama ja to też potrafię ! I want to be a Mommy like you - chce być mama jak Ty And do the things that mommies do. Teaching and playing - robić rzeczy które robią mamy. Uczyć i bawić ! And hard stuff too I want to be like you- trudne rzeczy też. chce być taki jak Ty mamusiu !


Piątek 05.06.20r.

1. Rozwijanie percepcji słuchowej „Słowo na …”

Dziecko wymyśla słowa na litery podawane przez rodzica.

2. Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk” Moje uczucia”.

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

• Rozmowa na temat tekstu.

− Co mieszka w sercu?

− Czy zawsze jest nam wesoło?

− Czy zdarza się, że coś was smuci?

− Czy zdarza się, że coś was złości?

3. Bajka o emocjach dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

4. Karta pracy, cz. 4, s. 59.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach. Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.

5. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Moja minka”

Dziecko próbuje mimiką twarzy przedstawić emocję podaną przez rodzica np. złość, radość, zdziwienie, strach….

6. Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dzieci, i tego, co je smuci.

Dla każdego dziecka: kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunek chmurki, a w prawym górnym rogu – słoneczka, kredki. Dalszą część swojego rysunku dzieci planują samodzielnie.


Religia:

Temat: 40. OSTATNIA WIECZERZA – JEZUS POZOSTAWIA

NAM SWOJĄ PAMIĄTKĘ.

Cele katechetyczne:

- Uczeń pamięta, że Pan Jezus przemienił chleb i wino w swoje Ciało i Krew,

- Uczeń potrafi porównać ostatnią wieczerzę z Mszą św.

Gromadzimy różne pamiątki. Są one dla nas czymś cennym, bo przypominają

kochane osoby. Dziś chcę wam powiedzieć o najwspanialszej pamiątce, jaką pozostawił

nam Pan Jezus.

W uroczysty wieczór przed swoją męką Pan Jezus zaprosił swoich uczniów do

stołu. Chciał spożyć z nimi świąteczną kolację, która nosi nazwę ostatniej wieczerzy.

Wybrał dla niej wieczernik – obszerną salę, gdzie zgromadzili się wszyscy, podobnie

jak my teraz. Powiedział im, że jest to szczególna wieczerza. Dotąd nikt nigdy do

takiej wieczerzy z Panem Jezusem nie zasiadał. Dopiero potem ludzie będą zapraszani

do udziału w tej uczcie. Posłuchajmy, co Pan wtedy zrobił.

Filmik Brat Franciszek Co to jest Eucharystia https://youtu.be/DI6Uet4pmzs?t=245 (4:04 do 4:23)

R. podsumowuje:

Gdy Pan Jezus wziął chleb i kielich z winem, zachęcił uczniów: „Bierzcie

i jedzcie, to jest Ciało moje”, „Bierzcie i pijcie, to jest Krew moja”. Wtedy chleb

przestał być zwykłym chlebem, wino przestało być zwykłym winem. W znaku chleba

i wina Pan Jezus pozostawił wszystkim ludziom na ziemi samego siebie. W znaku

chleba i wina uczniowie łączyli się z Panem Jezusem, z Jego męką, śmiercią i z Jego

zmartwychwstaniem.

Jest to najwspanialsza pamiątka Pana Jezusa. Na koniec poprosił swoich uczniów,

żeby na pamiątkę ostatniej wieczerzy czynili to samo co On.

– Kiedy słyszymy słowa „Bierzcie i jedzcie to jest Ciało moje”, „to jest Krew moja?”

Filmik D 3 1 Film o eucharystii https://youtu.be/jI4E91uNSOc (od początku do 0:42)

Podczas Mszy św. kapłan bierze do rąk chleb, który jest okrągłym opłatkiem.

Powtarza nad nim to samo, co Pan Jezus powiedział na ostatniej wieczerzy: „Bierzcie

i jedzcie, to jest Ciało moje”. Następnie bierze kielich z winem i mówi nad nim:

„Bierzcie i pijcie, to jest Krew moja”. Wtedy staje się cud: chleb i wino nie są już

zwykłym chlebem i winem, tylko prawdziwym Ciałem i Krwią Pana Jezusa. W znaku

chleba i wina jest od tej chwili obecny prawdziwy Pan Jezus, który dla nas umiera

i zmartwychwstaje. Jest to ta sama pamiątka, którą pozostawił nam podczas ostatniej

wieczerzy. Każda Msza św. jest więc najwspanialszą pamiątką Pana Jezusa.

W znaku chleba i wina Pan Jezus jest naprawdę obecny, żywy i prawdziwy.

Puzzle Msza św. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0a2dd9a09e76

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

 
Zadania 25.05. - 29.05. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „ Święto rodziców” od 25.05- 29.05. 2020


PONIEDZIAŁEK 25.05.2020r.

1. Oglądanie przyniesionych przez dzieci zdjęć rodziców z ich dzieciństwa.

Zdjęcia rodziców dzieci z ich dzieciństwa. Porównywanie zdjęć z wyglądem dzieci danych rodziców.

2. Nauka piosenki „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

3. Zabawa orientacyjno-porządkowa Wysoko – nisko.

Tamburyn – jeśli jest możliwość.

Dzieci biegają po pokoju przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze, na hasło Wysoko! stają na palcach, wyciągają w górę ręce i klaszczą nad głową; hasło Nisko! jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

4. Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.

Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.

5. Układanie zdrobnień do słów:

mama, tata.

np.

mama – mamusia, mamuśka, mamunia…

tata – tatuś, tatusiek, tatunio…

6. Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego Nie jesteś sam.

Mama biega po pokojach ze ścierką,

z odkurzaczem, z froterką.

Tata biega po pokojach z fajką,

z książką z pomysłami.

A ja siedzę szczęśliwa

w pokoju, gdzie lalka Rozalka,

zeszyty do pierwszej klasy,

atlasy…

Gdy w domu- tatuś i mama

Nie jestem sama.

• Rozmowa na temat wiersza:

Rodzic pyta: − Co robi mama? − Co robi tata? − Gdzie jest dziewczynka? − Dlaczego jest szczęśliwa? • Wypowiadanie fragmentami

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)
  2. Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).
  3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.
  4. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo
  5. Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.

 

WTOREK 26.05.2020r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 46.

Czytanie zdań z Rodzicem lub samodzielnie.

Rysowanie swojej mamy i swojego taty.

Nazywanie kwiatów.

2. Gimnastyka z mamą:

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

3. Karta pracy, cz. 4, s. 47.

Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa.

Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.

4. „Laurka dla mamy i taty” – praca plastyczna

Wyprawka, karta 24, klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w jasnym kolorze formatu A4, naklejki.

• Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.

• Wycinanie z karty gotowych elementów.

• Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie.

• Odczytuje z Rodzicem. lub samodzielnie napis: Kwiaty dla Mamy i Taty. Przykleja go na pierwszej stronie laurki.

5. Zabawa „Lustro”.

Dzieci dobierają się parami z rodzicem lub z rodzeństwem. Stają naprzeciwko siebie. Jedno dziecko wykonuje dowolne ruchy, drugie je naśladuje. Po chwili następuje zmiana ról.

6. Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?

Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby. Np.: dziecko mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Następnie dzieci syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).


ŚRODA 27.05.2020r.

Język angielski

"Dzień mamy" "Happy Mother's day" link: https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

Mother's Day- Dzień mamy. Happy Mother's Day-szczęśliwego dnia mamy Here's a gift I'll give to you on this Mothers Day - to mały prazent jaki mogę Tobie dać na dzień mamy.

I'll clean my room-posprzątam pokój I'll make my bed-pościele łóżko, I'll put my toys away-poodkładam zabawki

I'll be good just for you on this mother's day-,i będe grzeczny i dobry dla Ciebie w ten dzień matki.

oraz "Months of the year" "Miesiące" link: https://www.youtube.com/watch?v=W7MLULT2wxQ

1. Karta pracy, cz. 4, s. 48.

Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za Rodzicem.

Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka.

Naklejanie brakujących serduszek.

Rysowanie po śladach dużych serduszek.

Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek

2. Zabawy muzyczno - ruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=jENEuU0SEsU

3. Nauka rymowanki dla mamy i jej wersji dla taty.

Dziecko powtarza tekst rymowanki fragmentami za Rodzicem:

Mamo, mamo– co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Mamo, mamo – kocham Cię!

Tato, tato – co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Tato, tato – kocham Cię!

4. Rozmowa na temat – Jak dzieci pomagają rodzicom?

− Czy pomagacie rodzicom w domu?

- W czym?

– Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?

5. Karta pracy, cz. 4, s. 49.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.

6. Zabawa Halo? Mamusia?

Dzieci spacerują po sali. Gdy Rodzic krzyknie:

Jeden!, zatrzymują się, podnoszą rękę do ucha i głośno mówią do słuchawki: Halo? Mamusia? Gdy usłyszą

Dwa!, mówią: Dzień dobry pani! z równoczesnym wyciagnięciem ręki jak do przywitania.

Na Trzy! mówią Ojojoj! i trzymają się za głowę.


CZWARTEK 28.05.2020r.

Język angielski

"The Toy song " "Piosenka z zabawkami" link https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI

what's in the box ?- co jest w pudełku a ball is in the box-piłka jest w pudełku, a doll-lalka, a car-samochód, a robot-robot, yo-yo-jojo

oraz "Playground"- "Plac zabaw" link:
https://www.youtube.com/watch?v=EMQC0GaP3hU

What is the most fun thing to do on the playground? co można fajnego robić na placu zabaw ? This is a playground. To jest plac zabaw. I can slide down very fast. slide. Mogę zjeżdżać na zjeżdżalni. Let’s swing as high as the sky. Swing- Można się huśtać wysoko do nieba. The seesaw moves up and down. seesaw Można się huśtać w górę i w dół. Let's make a sandcastle in the sandbox. sandbox Można zbudować zamek z piasku w piaskownicy. I can see the whole playground from the top of the jungle gym. jungle gym- Mogę zobaczyć cały plac zabaw z drabinek. Let’s hang on the rope ladder like spiders. rope ladder pochodźmy się na drabinkach z liny jak pająki. Let's go across the monkey bars like monkeys. Przejdźmy drabinki jak małpki. Let's go round on the Merry-go-round. merry-go-round-Można pokręcić się na karuzeli. The rocking horse moves back and forth. rocking horse Koń na biegunach buja się do tyłu ido przodu. Let's play together at the playground tomorrow! Pobawmy się na placu zabaw.



1. Karta pracy, cz. 4, s. 50.

Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.

2. „Ja i moja rodzina”- filmik edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=WecjIzN-WME

Wykonaj polecenia.

Spróbuj przedstawić swoją rodzinę.

3. Liczenie słów w wybranych zdaniach.

Rodzic podaje zdania a dziecko liczy w nich słowa i podają ich liczbę.

Np.:

Mama to mój największy skarb. (5)

Niech tata żyje sto lat! (5)

Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8)

Mamo, tato kocham was. (4)

Moja rodzina jest dla mnie najważniejsza. (6)

4. „Serduszko” – zabawa dydaktyczna

Rodzic rysuje na czerwonej kartce kształt serca.

Dziecko wycina je.

Rozmowa na temat słowa: serce.

Rodzic pokazuje dzieciom serduszko wycięte z czerwonego kartonu i pyta:

− Z czym kojarzy się wam ten kształt?

− Czym jest serce?

Informuje dziecko tym, że:

Serce jest mięśniem wielkości pięści. Jego szersza część skierowana jest ku górze, węższa ku dołowi. Dzięki sercu w naszym ciele może krążyć krew.

− Do czego ludziom potrzebne jest serce?

− Czy tylko ludzie mają serca?

5. Ćwiczenia z liczeniem – W PODSKOKACH

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

6. Karta pracy, cz. 4, s. 51.

Odwzorowanie kwiatków dla mamy.

Rysowanie po śladach rysunków róż.


PIĄTEK 29.05.20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 52.

Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.

2. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

3. Odkrywanie litery H, h

https://youtu.be/k4btQ-LguJ0 - zapoznanie z literą h, H

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70-74.

5- latki

Opisywanie, co przedstawia obrazek.

• Określanie pierwszych głosek w słowie hamak i nazwach zdjęć – rysowanie tyle kresek z ilu sylab składa się wyraz.

• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – hamak.

Dzieci dzielą słowo hamak na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Następnie podają nazwy zdjęć (hak, hełm, herbata, wahadło) – rysowanie tyle kresek z ilu głosek składa się wyraz.

• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach.

Dzieci wypowiadają głoskę h:

długo: hhhyyyy…

krótko: h,h,h,h,…

Określają, czy głoska h jest spółgłoską czy samogłoską. H jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

• Skreślenie co drugiej litery – odczytanie hasła z pozostałych liter s.71

• Czytanie wyrazów, liczenie liter i zaznaczenie ich liczby wg wzoru

· Uzupełnianie zdań obrazkami (z naklejek)

· https://youtu.be/-oZH9lWPpdQ –nauka pisania H,h

Pisanie liter h, H po śladach, a potem – samodzielnie s. 73

4. https://youtu.be/InxomdEHL8M - gimnastyka przy muzyce

 
Zadania 18.05.2020 - 22.05.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMAT TYGODNIA „ Łąka w maju” od 18- 22.05. 2020


Poniedziałek 18.05

1. Słuchanie piosenki Wiosna na łące (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

https://youtu.be/814z9Tpphkw

Rozmowa na temat tekstu piosenki.

− Kto przybył na łąkę?

− Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?

− Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?

− Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 36−37.

Oglądanie obrazka. Określanie, co dzieje się na łące w maju. Oglądanie zdjęć zwierząt, roślin nazywanie ich.

3. Poranna gimnastyka

https://youtu.be/sXqaZUp2N-w

4. Zapoznanie z literą ż, Ż w oparciu o filmiki

https://youtu.be/BOIA-erFEf4 -poznanie ż, Ż

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 64- 67.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie żubry i nazwach rysunków (żaba, żyrafa, leżak, jeże). Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter ż, Ż w wyrazach s. 65

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – żubry.

Dzieci dzielą słowo łodyga na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską ż

Dzieci wypowiadają głoskę ż:

długo: żżżyyyy…

krótko: ż, ż, ż,,….

Określają, czy głoska ż jest spółgłoską czy samogłoską. Ż jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

• Dzieci zaznaczają na niebiesko ż w okienkach pod obrazkami

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.65

Nauka pisania liter: ż, Ż

Pisanie liter ż, Ż po śladach, a potem – samodzielnie s. 67

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

6. Majowa łąka – praca plastyczna

Dla dziecka: wyprawka, karta 23, nożyczki, klej.

• Wycinanie z karty pasa w kolorze zielonym. Składanie pasa według instrukcji.

• Przyklejanie wiosennych kwiatów-naklejek według instrukcji (od największych do najmniejszych).


Gimnastyka korekcyjna:

  1. Stoimy z dzieckiem w szeregu, jedno za drugim i wykonujemy podskoki na jednej nodze po obu stronach wyznaczonej linii, po czym zmiana nogi. Następna wersja ćwiczenia przeskoki przez linię obunóż. Każdą wersję powtarzamy 2x.
  2. Leżymy przodem i robimy nożyce pionowe ramion, a następnie nożyce pionowe nogami. Powtarzamy 3x. Następnie w leżeniu przodem naprzemianstronny wznos prawego ramienia i lewej nogi, a następnie lewego ramienia i prawej nogi. Powtórzyć 3x.
  3. Ustawiamy się. Przed nami w odległości 5 kroków stawiamy kosz. Na sygnał bierzemy np. woreczki i wrzucajmy do kosza. Liczymy ilość woreczków z rzutów niecelnych. Tyle ile było rzutów niecelnych obiegamy kosz dookoła. Powtarzamy x 3.
  4. Siadamy na kolanach, kładziemy chustę na kolana, chwytamy chustę – skręcamy tułów w prawą stronę i przekładamy chustę oburącz za siebie, powracamy do pozycji wyjściowej, skręcamy tułów w lewo, chwytamy chustę i kładziemy z powrotem na kolanach. Powtarzamy 3x.
  5. Wyścigi do ustalonych wcześniej miejsc. Albo mierzymy czas albo z partnerem – kto pierwszy.


Wtorek 19.05. 20

1. Układanie puzzli „Łąka”- Wyprawka

2. Słuchanie odgłosów łąki

https://youtu.be/IoC7WCfx6Z0

3. Wycieczka na łąkę połączona z zabawami badawczymi. (Dla chętnych rodziców i dzieci -w razie trudności z realizacją wycieczki, realizujemy pkt. 3)

- Obserwowanie kwiatów na łące. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków.

- Poszukiwanie ziół na łące (np. mniszek pospolity, babka lancetowata)

- Znalezione zioła zabieramy do domu i wklejamy do zrobionego przez siebie zielnika.

- Poznawanie budowy kwiatu. Wskazywanie odpowiednich części.

- Obserwowanie życia zwierząt na łące, rozpoznawanie i nazywanie ich.

- Słuchanie odgłosów dochodzących z łąki.

4. Oglądanie filmu- „Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 – Łąka”

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

5. Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 74–77) dla dziecka.

5- latki - Słuchają tekstu czytanego przez R. lub starsze rodzeństwo

6- latki - Czytają tekst umieszczony pod ilustracjami.

6. Majowa łąka – praca plastyczna dowolną techniką do słuchanej piosenki

Wiosna na łące https://youtu.be/814z9Tpphkw

I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna

w kwiecistej sukience,

budzi maki i stokrotki,

jaskry i kaczeńce.

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,

świeci ciepłe słońce,

w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące!

II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,

da dziś pierwszy koncert.

Tańczą pszczoły i motyle,

żabki i chrabąszcze.

Ref.: Ptaki…

III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,

tańczą i śpiewają,

nawet krecik wyszedł z norki,

z myszką pląsa żwawo.

Ref.: Ptaki…

 


Środa 20.05.20

Język angielski

"Mój dom" "MY HOUSE"- link https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

This is my house-to mój dom.

roof-dach, windows-okna, door-drzwi, garden-ogród, garage-garaż, living room-salon, kitchen bathroom, toilet-ubikacja, bedroom- sypialnia

1. Oglądanie filmu rozwój motyla - przypomnienie

https://youtu.be/zNeizTuJCgg

2. Karta pracy, cz. 4, s. 38 - 39

Numerowanie kolejnych obrazków za pomocą kropek (lub liczb).

Oglądanie zdjęć motyli. Słuchanie ich nazw. Opowiadanie o najciekawszym motylu.

Otocz pętlą owady i dokończ rysować motyle wg wzoru.

3. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

4. Zabawy z sześcianem.

- Przypomnienie cech kwadratu

− Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.

− Jakie są boki kwadratu?

• Zapoznanie z sześcianem.

Karta pracy, cz. 4, s. 40.

Oglądanie kilka sześcianów różniących się wielkością. Określanie różnic i podobieństw między nimi, kształtu boków (kwadraty)

Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

•• Zabawy z sześcianem – kostką.

Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności podanych przez R., ile oczek (lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce.

Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

− Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.

5. Gimnastyka ,,Ręce do góry”

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

6. Kolorowanka Łąka w maju.

Dla dziecka wyprawka: karta L, kredki.

 


Czwartek 21.05.20

Język angielski

"Jobs" -"zawody". link: https://www.youtube.com/watch?v=BfegL6UbX-0

Whose tools are these?-czyje to narzędzia ? artist-artysy Where do you work?-gdzie pracujesz ? I work in a studio.-pracuje w studo. /Whose tools are these?- carpenter-stolarza. Where do you work?- I work in a carpenter’s shop.- pracuję w sklepie stolarskim. // Whose tools are these?-Czyje to narzędzia, cook- kucharza, Where do you work? I work in a restaurant.-w restauracji,// Whose tools are these? doctor-lekarza. where do you work? I work in a hospital- pracuje w szpitalu. // Whose tools are these?-engineer-inżyniera. Where do you work ? I work in a factory-pracuję w fabryce. //Whose tools are these? farmer-rolnika Where do you work? I work in a farm-pracuje w gospodarstwie.// Whose tools are these?-firefighter-strażaka.Where do you work?I work in a fire station-pracuje w straży pożarnej.// Whose tools are these? hairdresser-fryzjera, Where do you work?I work in a salon-pracuje w salonie.// Whose tools are these? pilot-pilota. Where do you work ? I work in an airplane- pracuje w samolocie.// Whose tools are these? police officer-policjanta Where do you work? I work in a police station- pracuje na posterunku.// Whose tools are these? scientist - naukowca Where do you work? I work in a science lab- pracuje w laboratorium.//Whose tools are these? singer-piosenkarza Where do you work? I work in a broadcasting station- w stacji telewizyjnej lub radiowej.// Whose tools are these? teacher-nauczyciela. Where do you work?I work in a school- pracuje w szkole. //Whose tools are these?vet - weterynarza. Where do you work? I work in an animal hospital-pracuje w klinice dla zwierzat.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 41.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

2. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

3. Rozwiązywanie zagadek Bożeny Formy „Mieszkańcy łąki”.

Wiosną i latem się pojawia,

kiedy ranek nastaje

jej kropelki są na kwiatkach,

listkach i na trawie. (rosa)

Na niebie jej barwy

pięknie się mienią,

jak most ogromny

łączy niebo z ziemią. (tęcza)

Błyszczący na jej plecach

płaszczyk czerwony,

czarnymi kropkami

pięknie ozdobiony. (biedronka)

Rozciąga policzki

jak woreczki małe.

Zimowe zapasy

przenosi w nich całe.

Na czas mroźnej zimy,

gromadzi je w norze.

Ma miłe futerko,

znacie go może? (chomik)

Ma barwne skrzydła,

fruwa nad łąką

i bardzo lubi,

gdy świeci słonko. (motyl)

Jak się ten owad nazywa?

Przez cały dzień pracuje.

Na plecach nosi ciężary,

kopiec wielki buduje. (mrówka)

4. https://youtu.be/LMLSxZJTNnE - Z kamerą wśród pszczół | Odcinek 1, 2

5. Karta pracy, cz. 4, s. 42.

Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu.

Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom. (Degustacja różnych miodów).

 


Piątek 22.05.20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 43.

Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać.

Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.

2. https://youtu.be/BaoeM_gOEsc - Rośliny lecznicze i jadalne z łąki

3. Kończenie rymowanek o łące.

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)

Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka… (biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)

Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

4. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

5. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 76.

Czytanie zdań, pisanie X pod wyrazem tak jeżeli zadanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem

nie, jeżeli zdanie jest fałszywe

6. Praca plastyczna „ Mieszkańcy łąki” wg pomysłu dzieci lub propozycji:

https://youtu.be/ac005YUARcc - Mieszkańcy łąki z papierowych pasków

https://youtu.be/UohDHJAy25Q - Zwierzęta łąki z rolek

 

 
Zadania 11.05. - 15.05. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „Czyste powietrze wokół nas” 11-15.05


Poniedziałek 11.05.20r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 20- 21

Dzieci rysują szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.

Następnie naklejają w ramce widokówki, zdjęcia albo rysują ważne miejsca ze swojej miejscowości.

Rysują po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

2. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

3. Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Małe miasteczko.

W małym miasteczku nie ma wieżowców,

schodów ruchomych ni zoo,

lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.

Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

Czyste powietrze pachnie zielenią,

na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko.

4. Rozmowa na temat wiersza.

− Jak wygląda małe miasteczko?

− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

Np.: spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…(małe miasto/wioska);

dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób(duże miasto).

5. Wyjście do ogrodu - zadaniem dzieci jest:

− oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych w otoczeniu

– dostrzeganie źródeł, rodzaju i koloru dymów ( z kominów, z pojazdów, )

− utrwalenie nazwy ulicy i numeru domu

6. Oglądanie filmów „ Zanieczyszczenia powietrza w gospodarstwie domowym”

https://youtu.be/UfnFm98heqQ -

https://youtu.be/_hFeyP3Dwfw - Transport zanieczyszczenia -

 

Wtorek 12.05. 20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 22- 23

Kolorowanie ramki zdjęcia przypominającego miejscowość dziecka. Kolorowanie rysunku

Dzieci czytają z R. (lub samodzielnie) nazwy miejscowości. Następnie rysują znak + pod napisami miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi.

Dzieci kolorują rysunki.

2. Poranna gimnastyka

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

3. Praca plastyczna „ Co dymi i nas zatruwa” – w oparciu o spostrzeżenia i obejrzane wczoraj filmiki.

4. Oglądanie plakatu ( dopiero po skończonej pracy dziecka) – porównanie czy podobne źródła dymu dzieci narysowały.

5. Rozmowa z dziećmi o tym że dym może mieć wiele źródeł, może przybierać różne barwy, że niektóre są bardzo szkodliwe dla zdrowia. Pytamy:

- co dymi? - jak dymi? - co dymi najmocniej, co najsłabiej?

Komentarz:

Dymy są oznaką tego, że coś się pali, coś spala się: np. drewno, papier, benzyna. Spalanie tych rzeczy czemuś służy: ogrzewaniu mieszkania, gotowaniu, uruchomieniu pieca fabrycznego, poruszaniu się pojazdów. To jest ludziom potrzebne ale dymy są szkodliwe, bo zanieczyszczają środowisko, szkodzą zdrowiu ludzi i zwierząt.

Ludzie zabezpieczając się przed dymam zakładają specjalne filtry, katalizatory na kominy, na rury samochodowe. Czasem dymy powstają, gdyż płona lasy, domy. Są to jednak nieszczęśliwe zdarzenia, nieprzewidziane przez ludzi sytuacje.

6. Oglądanie filmiku „Co możemy zrobić – animacja”

https://youtu.be/DjtFCbXh8as -


Środa 13.05.20

Jęz. angielski

pięć zmysłów" "Five senses song"- link: https://www.youtube.com/watch?v=vXXiyIGqliE

I have two eyes- mam dwoje oczu So I can see,-bym widział And a nose to smell.- i nos do wachania I have ten fingers-mam dziesięć palców That can touch, bym mógł dotykać They do it very well!-robią to dobrze I have two ears- mam dwoje uszu So I can hear,- bym mógł słyszeć The birds up in the trees.-ptaki tak wysoko na drzewach.

I have a tongue- mam język Inside my mouth,- w buzi To taste the food I eat.- bym mógł smakować jedzenie, które jem.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 24 -25

Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu miejscowości dzieci albo jego wymyślenie.

Rysowanie po liniach- sprawdzenie gdzie mieszkają dzieci

2. Słuchanie piosenki o Dinku – nauka refrenu

https://youtu.be/vOdnPFDtUro

Piosenka o Dinku
(muzyka D. Kleczkowska, słowa A. Dobrowolska)

Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!
I
Żył dinozaur, mały Dinek,
co przyjaciół miał w przedszkolu,
chodzi z nami na wycieczki,
czasem w lesie, w parku, w polu.
II
Raz się wybrał na wakacje -
zaraz pociąg szybko ruszy,
a w wagonie pech – palący,
zmienić miejsce Dinek musi.
Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!

3. Rozmowa zw. z treścią piosenki:

- O kim mówi piosenka?

- Jak wygląda Dinus i dokąd się wybrał

- Czego nie lubi Dinuś i dlaczego?

- Jak myślicie skąd bierze się dym papierosowy?

- Papieros dymi, bo spala się w nim tytoń, a dym tytoniowy zawiera kilka tys. różnych substancji, wśród nich jest szkodząca zdrowiu nikotyna. Dym z papierosów szkodzi nie tylko temu kto pali, ale także tym, którzy są w tym pomieszczeniu co palący człowiek. Dlatego mamy unikać miejsc zadymionych.

4. Zapoznanie z maskatką programu Dinusiem- omówienie wyglądu - kolorowanie kredkami.

 


CZWARTEK 14.05.2020r.

Jęz. angielski

Hobbies-hobby i zainteresowania link: https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc

playing the guitar-granie na gitarze

reading books - czytanie ksiażek

drawing-rysowanie

watching TV- oglądanie telewizji

cooking- gotowanie

singing-śpiewanie

dancing-tańczenie

listening to music-słuchanie muzyki

playing games- granie w gry

swimming-pływanie

hiking- wędrowanie

taking photographs- robienie zdjęć

playing basketball-granie w koszykówke

riding a bike jeżdżenie na rowerze.

1. Zabawa ruchowa „Wysoko – nisko”

Maskotka dla każdego dziecka, nagranie wesołej melodii.

Dzieci biorą do ręki jedną z pluszowych maskotek znajdujących się w domu. Wykonują własne improwizacje taneczne z zabawką w roli partnera. Na przerwę w muzyce, zgodnie z poleceniem wydanym przez rodzica, pokazują swojemu partnerowi, co znajduje się wysoko (wspinają się na palce, wyciągając rękę z maskotką w górę) lub nisko (wykonują przysiad i pokazują np. wzory na dywanie). Zabawę powtarzamy kilka razy.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 26.

Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów

i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po

prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków.

3. Zabawa Dokończ zdania.

R. mówi początek zdania, a dzieci je kończą.

Miejscowość, w której mieszkam, to…

Mieszkam przy ulicy…

Mój numer domu to….

Lubię swoją miejscowość, bo…

Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…

4. Zabawa ruchowa przy muzyce „Dzieci do domu”

https://www.youtube.com/watch?v=ranx-T904iI

Dzieci poruszają się rytmicznie do piosenki. Na przerwę w muzyce dzieci biegną do „swoich domów” ( czyli do ustalonego miejsca w pokoju, który w zabawie jest ich domem). Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. Historyjka o podróży Dinusia pociągiem. ( tekst zostanie dodany w załączniku)

Rodzic czyta historyjkę, natomiast dzieci uważnie słuchają i wykonują ilustrację pantomimiczną - wykonują wszystkie niezbędne czynności, ruchy.


PIĄTEK 15.05.2020r

1. „Masaż na dobry humor” – zabawa na powitanie.

Rodzic recytuje wiersz, a dzieci wykonują gesty zgodne z jego treścią:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.

Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.

Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.

Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 27.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali –

dużych i małych

3. „Moja miejscowość” – opowiedz, co widzisz.

Patrząc przez okno swojego domu, wypowiedz się na temat swojej miejscowości: Co ciekawego widzisz, patrząc przez okno? – ułóż poprawnych kilka zdań. (opisz budynki, które widzisz, przyrodę krajobraz)

4. Karta pracy, cz. 4, s. 28.

Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne (6-latki) lub z R. (5-latki)

napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.

Rodzic pyta:

−− Co to jest Bałtyk?

−− Gdzie się znajduje?

−− Jak nazywa się stolica Polski?

Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru.

Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

5. Zabawa ruchowa mająca na celu utrwalanie prawej i lewej strony ciała

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

6. Quiz podsumowujący dotyczący czystego powietrza wokół nas.

Co należy robić ze śmieciami?

· trzeba je kolekcjonować w piwnicy lub na strychu

· trzeba je spalić w ogniskach i piecach żeby nie było ich widać

· trzeba je segregować w odpowiednio oznaczonych pojemnikach

Ja dbać o czyste powietrze?

· nie wolno palić w piecu złego węgla, bo zawiera on dużo zanieczyszczeń

· nie wolno kaszleć i kichać, żeby nie zanieczyszczać powietrza

· nie wolno sadzić nowych drzew, bo jest ich za dużo i śmiecą liśćmi

Co zanieczyszcza powietrze?

· jazda na rowerze

· dymy wydobywające się z fabryki

· podlewanie kwiatków

Co może mieć zły wpływ na nasze zdrowie?

· przebywanie z osobami, które palą papierosy

· spacery do lasu

· poranna gimnastyka

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 3
feed-image Przedszkole Samorządowe | Czarny Dunajec